Acces point aansluiten op switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleyZ

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Hallo allemaal,

Mij is gevraagd om een accespoint in een thuisnetwerk te plaatsen. Leek opzich geen probleem, tot ik zag dat het netwerk wat anders in elkaar zit dan de mijne.

De situatie is als volgt:
Op de modem zit een switch aangesloten. Aan deze switch zit de router. De router heeft 1 netwerkpoort.
Bij de basis configuratie (setup op cd) van de TP-Link TL-WA830RE 300M WL RangeExtender (die ik wil gaan gebruiken als accespoint) krijg ik een foutmelding. Helaas heb ik hem niet opgeschreven :(
Thuis heb ik de opstelling modem -> router en werkte het wel gewoon.

Ik vraag me dus eigenlijk af of het mogelijk is dit apparaat werkend te krijgen gezien hij aangesloten moet worden op de switch.

bij voorbaat dank,
Wesley

Een range extender als access point gaat sowieso niet werken. Je zult een access point moeten kopen. Aansluiten op de switch is verder geen probleem. Deze doet niets anders dan het aantal beschikbare aansluitingen uitbreiden.

Andere vraag is welke functie de router in het hele verhaal nog heeft?

Het probleem is dat de benedenverdieping geen wifi heeft.
Door beneden een ap te plaatsen zou dit wel het geval zijn.
modem, switch en router staan boven maar vanaf de switch kan er een netwerkkabel naar de benedenverdieping.

Ik heb deze rangeextender gekocht omdat deze ook inzetbaar is als ap.
Thuis heb ik het ook wel werkend gekregen.

Omdat ik de opstelling apart vind (je ziet vaker modem -> router -> switch) wist ik niet zeker of het technisch haalbaar was. Maar aan je antwoord af te lezen is dat het dus wel :)
Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan