Acces point beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnbruin

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Beste allemaal,

Ik heb thuis een linksys wap54g wireless accespoint versie 3.1 staan.
Deze is echter niet beveiligd en de buren kunnen dus gezellig op mijn internet verbinding.
Nu heb ik de cd niet meer die bij de router is geleverd.
Ik heb geen idee hoe ik de router moet beveiligen zonder cd.
Mijn besturingssysteem is Windows 8.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast vriendelijk dank!

Laatst bewerkt:
Ik krijg het niet voor elkaar om in dat scherm te komen (Web-Based Utility)
Ik heb mijn eigen ip adres geprobeerd en dat nummer dat in de manual staat.

doe eens een ipconfig/all (ik weet niet precies hoe dat in Windows 8 gaat) maar het ip-adres dat naast standaard gateway staat, is het adres van je router.

Ik ben nu iets verder en op het punt dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren om in de router te komen. Het standaard wachtwoord admin werkt niet.er h
De papieren van de router heb ik niet meer en kan nergens terug vinden wat het standaard wachtwoord moet zijn.

Laatst bewerkt:
default username is blanco (dus geen) en default paswoord is admin, maar als deze niet werken, zit er niks anders op dan het toestel dmv de reset knop (ongeveer 10seconden indrukken) te herstellen naar zijn originele instellingen. Denk eraan om de instellingen alleen te wijzigen dmv een laptop of pc die dmv een ethernet kabel op de Linksys is verbonden en niet draadloos.

Ik heb de router proberen te resetten. het lijkt wel of dat niet lukt Mijn laptop blijft gewoon op internet.

je geeft verwarrende feedback. Zit er nog een ander toestel tss de Linksys WAP en het Internet zoals een modem of router? Indien ja wat is het merk en type van dit toestel?

Er tussen zit inderdaad nog een modem, gewoon de standaard moden van alice adsl. Ik heb de reset knop van de router tien seconden ingedrukt maar er veranderd niks.

ze noemen die copperjet of AVM dan wel een modem maar het is in feite een router. Koppel de kabel tss de modem en de linksys los. Schakel ook het draadloze deel vd laptop uit vooraleer je hem koppelt op de linksys. Voer een ipconfig/all uit op de laptop om te zien of hij een adres krijgt vanuit de linksys. Kans is groot dat dat niet het geval is. Configureer dan de netwerk adapter van je laptop met een statisch ip-adres bv. 192.168.1.100 met subnet masker 255.255.255.0. Als je dan nog geen toegang hebt, weet ik het ook niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan