acces point geeft geen ip adres door....mysterie....

Status
Niet open voor verdere reacties.

haneli

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
33
Wie zou me kunnen helpen met het volgende probleem:

sinds een paar dagen geeft mij acces point geen ip-adres meer uit, dus geen verbinding mee te maken. Ik kan hem nog wel benaderen via de router/modem en volgens mij staan alle instellingen goed, maar ben geen expert.
Het acces point staat in een ander gebouw en word verbonden met het modem/router via een ondergrondse utp kabel die goed functioneert want als ik die kabel in mijn laptop stop heb ik perfect interenetsignaal.
Zet ik het accespoint gewoon bij mijn router neer en verbind hem daarmee via een korte utp kabel....dan doet ie het gewoon prima. Ik wordt er gek van...het heeft nl altijd goed gewerkt!!!

Voor degene die me wil helpen: ik woon in Frankrijk dus evt instellingen zouden iets kunnen afwijken van de Nederlandse....extra uidaging dus...;-)
 
Een access point geeft sowieso geen IP adres uit. Dat gebeurt namelijk door de router. Heb je al eens geprobeerd de accesspoint te resetten of opnieuw in te stellen (eventueel na factory reset)?
 
Een access point geeft sowieso geen IP adres uit. Dat gebeurt namelijk door de router. Heb je al eens geprobeerd de accesspoint te resetten of opnieuw in te stellen (eventueel na factory reset)?

Dat is een understatement.
Bijna alle ap's hebben een eigen dhcp server aan boord.
 
Om welke accesspoint gaat het? Merk, model en revisie.
 
Zeker dat die kabel goed werkt? Als je Access Point namelijk met een korte kabel wel werkt maar met die ondergrondse niet lijkt het me daar toch mis te gaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan