Acces rekenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry19

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Ik heb van een query een rapport gemaakt.
In dit rapport staan een x aantal getallen.
Ik zou graag willen dat acces voor mij gaat uitrekenen wat het totaal is
van deze getallen, welke opdracht moet ik hiervoor geven?
De getallen staan onder elkaar in het rapport en in de query.

Bij voorbaat dank,
Barry

Hoi Barry,

Dit kun je doen door een functie in het betreffende vak te zetten.
=[veldnaam1]+[veldnaam2]+[veldnaam3]

etc. Hou er wel rekening mee dat acces niet met lege velden overweg kan. Dit kun je ondervangen door voor de velden de Nz te plaatsen.

=Nz([veldnaam1])+Nz([veldnaam2])+Nz([veldnaam3])

Succes Schrikje

Hoi Barry,

Dit kun je doen door een functie in het betreffende vak te zetten.
=[veldnaam1]+[veldnaam2]+[veldnaam3]

etc. Hou er wel rekening mee dat acces niet met lege velden overweg kan. Dit kun je ondervangen door voor de velden de Nz te plaatsen.

=Nz([veldnaam1])+Nz([veldnaam2])+Nz([veldnaam3])

Succes Schrikje

mijn spijt voor mijn laate reactie.
dank je voor je reactie het zou vast wel goed zijn, maar het probleem is dit ik heb een kleine 300 velden die Access moet bereken en om nu iedere keer 300 velden in te voeren lijkt me niet echt praktisch. Is er een manier waarop ik makkelijk en snel 300 velden kan laten bereken?

Bij voorbaar dank,
Barry

Ik probeer dit ook, maar ik krijg de melding #NAAM? in mijn cel waar de formule staat, wat doe ik fout?

Even laten optellen

Je geeft wat weinig informatie. Ik ga er van uit dat je de uitkomsten van hetzelfde veld ( ik noem het even bedrag) wilt optellen in een totaal. In rapportvoettekst plaats je dan een tekstveld met daarin =Som([bedrag]). In dat veld verschijnt het totaal van het hele rapport. Wil je ook subtotalen kun je hetzelfde doen in de voettekst van het veld waarop je groepeert. Succes

#naam

probeer de cel eens groter te maken dit heeft vaak te maken met dat je de uitkomst niet genoeg ruimte geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan