acces vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo,

Op een formulier heb ik een keuzelijst staan. In die keuze lijst staan allemaal namen. Wanneer er op een naam gedrukt wordt komt er allemaal informatie op het scherm waar je ook nog eens in kan bladeren.

Op nou te weten bij welke persoon je aan het kijken bent wil ik dat wanneer er op een naam gedrukt wordt dat de naam een kleur krijgt en eventueel dik gedrukt wordt.

Waarschijnlijk moet dat met en vb script maar ik ben en leek op dat gebied. Ik hoop dat iemand mij hieraan kan helpen. Of in ieder geval op weg kan helpen

mvg

knackje

Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat je een listbox bedoeld en niet een combobox (met zo'n driehoekje). (Sorry, ken de benamingen van de NL versie niet uit m'n hoofd).

Bij die laatste zie je namelijk altijd de gekozen waarde in het venster en hoef je dus niet te vlooien om zichtbaar te maken wat geselecteerd is.

Je kunt een listbox eenvoudig omzetten naar een combobox door er rechts op te klikken ena dan te kiezen voor wijzigen in --> combobox (of de NL variant daarvan).

Grtz,

Bedankt voor het reageren.

Je oplossing is alleen niet wat ik bedoel. Wanneer ik hem opzet. Wordt het een uitklikbare lijst. IK wilde gewoon een lijst met alle namen.

Wanneer er dan op een naam gedrukt wordt moet deze naam een kleur krijgen of dik gedrukt worden

Weet iemand hoe dit moet?

Knackje

Waar je moet kijken is bij opmaak en dan voorgrondkleur en achtergrondkleur
Hoofdletters gaat me niet lukken (wie weet iemand anders wel)
:confused:

Geplaatst door paul jacobs
Waar je moet kijken is bij opmaak en dan voorgrondkleur en achtergrondkleur
Hoofdletters gaat me niet lukken (wie weet iemand anders wel)
:confused:

Wanneer ik een voorgrond of achtergrond kleur instel gebeurt dat voor alle namen. Dus dat heeft geen zin. Wat bedoel je met die laaste zin.

Iemand ?

Je grbuikt een listbox. Je heb waarschijnlijk op het OnClick event een macro of een stukje code staan dat er voor zorgt dat de gegevens van de geselecteerde persoon getoond worden.

De naam in de listbox is op dat moment geselecteerd en heeft dus al een andere kleur als de namen die er boven en onder staan.

Het is dus niet helemaal duidelijk waar de naam die je een andere kleur wilt geven precies staat.

Kun je wat meer informatie geven zodat precies duidelijk wordt wat je nu precies wilt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan