Acces vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelledre

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Ik wil op mijn werk een storingsregistratie programma gaan maken.
Op dit moment gaat dat met een dbase programma voor dos jawel nog steeds voor dos!
Rapporten worden gemaakt door het te exporteren naar exel dus niet handig allemaal.
Nu kan er dus maar ��n man tegelijk aan het systeem wil dat gaat uitbereiden naar zeg 5 tegelijkertijd max.

Nu heb ik 3 opties.

1) Op een ms sqlserver 2008 express de database zetten en de frontend met acces dat schijnt het makkelijkste te zijn.
2) Op een ms sqlserver 2008 express de database zetten en de frontend met Visual Basic dat schijnt niet het makkelijkste te zijn dus een hogere leercurve.
3) Volledig ms acces gebruik maar dan de database splitsen in een front en een backend.

Als ik bijvoorbeeld optie 1 gebruik moet dan op alle gebruikers pc's die de frontend gebruiken ms acces ge�nstalleerd zijn?
Als ik bijvoorbeeld optie 3 gebruik moet dan op alle gebruikers pc's die de frontend gebruiken ms acces ge�nstalleerd zijn?

Dit vraag ik omdat er op mij werk op dit moment geen acces license voorhanden is, en voor een paar duizend euries aan ms office license dat gaat hem niet worden in deze tijd.
Dus als ik alleen voor de ontwikkel pc een ms acces license nodig zou hebben zou dat perfect zijn.
Verder heb ik ook nog Crystal reports tot mijn beschikking om rapporten mee te genereren.

Andr�

Kijk eens de database Base (Open Source) in Openoffice.org iets voor je is? Iig geen licentie kosten.... ook voor die ene pc niet.

Er is een zgn Runtime Versie van Access die is voor zover ik weet gratis

Klopt; je kunt met één Access licentie de database bouwen, al dan niet in FE-BE constructie, en dan hoef je ook nog niet eens SQL Server Express te gebruiken, al mag dat natuurlijk wel. Op elk werkstation installeer je de gratis runtime versie van Access waarmee de gebruikers dan kunnen werken. Zo doen we dat bij ons op het werk ook. En dat werkt prima. Overigens kun je in Access ook prima rapporten maken :)

Klopt; je kunt met één Access licentie de database bouwen, al dan niet in FE-BE constructie, en dan hoef je ook nog niet eens SQL Server Express te gebruiken, al mag dat natuurlijk wel. Op elk werkstation installeer je de gratis runtime versie van Access waarmee de gebruikers dan kunnen werken. Zo doen we dat bij ons op het werk ook. En dat werkt prima. Overigens kun je in Access ook prima rapporten maken :)

Mooi, dan gaan we eens aan de slag met MS acces 2010 of de versie van 2013 zal even kijken wat voorhanden is.

André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan