accespoint benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hoi,

Ik heb een linksys router (bekabeld) met daarop aangesloten een belkin router(draadloos) die zich als accespoint gedraagt.
Ik weet de IP adressen van router en accespoint, maar ik kan alleen de router benadren.
Iemand enig idee hoe ik het accespoint kan benaderen? Ik moet namelijk even de WEP sleutel weten.

Hoe heb je de belkin als accesspoint geconfigureerd? Door 'm
a. via een van de LAN aansluitingen op de Linksys aan te sluiten, of door
b. in de webinterface van de belkin het ding om te zetten naar accespoint functionaliteit?

Indien b., dan zul je in het boekje van de belkin moeten zoeken hoe je het apparaat weer bereiken kunt
indien a.: Welk ip-adres heb je aan de LAN-kant van de Linksys toegekend en welk ip-adres aan de LAN-kant van de belkin?

Tijs.

Ik heb eerst de belkin rechtstreeks op deze pc aangesloten en via de 'normale' manier heb ik hem benaderd. In het configuratiescherm een vinkje gezet bij 'gebruik als accespoint' o.i.d, opnieuw gestart.
Vervolgens de linksys weer aangesloten op deze pc en de belkin via een kabeltje aangesloten op een nog vrije poort van de linksys.
dus een beetje een combinatie van beide..

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan de belkin los moet koppelen, bedraad aansluiten op een PC, en dan het installatie-programma van de belkin CD-rom opnieuw draaien.

PS: Welk type belkin router/accesspoint praten we over eigenlijk?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan