Accespoint geeft geen ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochemvos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Hoi!

Om mijn bestaande netwerk uit te breiden heb ik mijn oude accespoint (WAP54G) uit te kast getrokken.
Ik heb eerst hem gereset en via een UTP aangesloten op mijn laptop (verder geen verbindingen).
Ik kan de Acces Point niet bereiken omdat hij geen ip adres afgeeft (gechecked via ipconfig/all).
Al geprobeerd met ipconfig/release en ipconfig/renew maar geen resultaat.

Iemand een idee?

Groet Jochem

tenzij anders via een recente firmware update staat er in hoofdstuk 3 pagina 12 vd engelstalige manual dat dit AP zelf niet als DHCP-server functioneert maar via een ander toestel (router) zijn IP-adres dient te krijgen of dat je het een status IP-adres moet geven. Hierbij een citaat uit de manual:

To access the web-based utility of the Access Point, launch
your web browser. In the Address field, enter the Access
Point’s default IP address, 192.168.1.245, or the IP address
you entered during the Setup Wizard. (Should you need to
learn what IP address the Access Point presently uses, run
the Setup Wizard again. It will scan the Access Point and
give you its IP address.) Press Enter.

Inderdaad: Een accesspoint is geen DHCP server.
En wat is de bedoeling van je setup? Als de laptop zelf niet (bedraad of draadloos) met Internet (of een ander netwerk) verbonden is, dan is het enige wat je ermee bereikt (áls je het werkend krijgt) dat de computer die via de accesspoint toegang krijgt tot jouw laptop de gedeelde mappen kan zien (of gedeelde lokaal aangesloten printer van die laptop).

Overigens zou de laptop op de bedrade netwerkaansluiting automatisch een 169.254.x.x ip-adres moeten kiezen (=zgn. APIPA adres, zie hier, onder "Address selection" en hier). Als de andere kant (=pc die verbinding zocht met de accesspoint) dat ook doet, dan kunnen de 2 met elkaar communiceren (Windows pc's doen standaard APIPA).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan