AccesPoint instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbertrik

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
154
Hallo,

Sinds kort heb ik een TP-Link accespoint als uitbreiding van het draadloze signaal in huis geplaatst.
Alleen nu weet ik niet zeker of ik hem goed heb ingesteld. Na het instellen doet hij het even (soms langere tijd), maar na een tijdje valt het signaal weg of geeft hij alleen nog maar een beperkt signaal. Als ik de AccesPoint dan weer opnieuw opstart of de stekker er een keer uithaal herhaald zich dit weer, dus dan werkt hij weer even en na een bepaalde tijd valt hij weer uit.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe. Ik heb het volgende ingesteld:

Router / Modem (KPN experia box 8)
DHCP: XXX.XXX.2.30 - XX.XXX.2.100

TP-Link AP
DHCP: Uitgeschakeld
IP: XXX.XXX.2.150

Beide hebben hetzelfde SSID en wachtwoord.
 
Een andere SSD?
En is de AP via de LAN aangesloten en niet via de WAN op de router?
Ander kanaal kiezen (storing door de wifi vd buren)
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Heb wel eens een ander SSID geprobeerd, maar dit verhielp het probleem niet (werd wel minder dat het signaal weg viel)

En bedoeld u hoe de AccesPoint in aagesloten. Het is geen router, maar een AccesPoint: TP-Link WA901ND
 
Aha.. een pure AP... routers zijn meestal goedkoper.. dan een pure AP..
http://tweakers.net/pricewatch/262549/tp-link-tl-wa901nd.html
en een goedkope/redelijke router heb je al voor minder dan 30 euro... en dan moet je hem dus wel op de LAN aansluiten om een AP te krijgen....

Blijft vnl storing door de buren over?
Kies een ander kanaal en/of een gunstigere plek in huis (proberen).....
Soms wil het flashen van nieuwe firmware helpen, maar dat raad ik onervaren mensen meestal af.. (anders heb je een dode AP als er iets fout gaat.. agv gebrek aan kennis)
 
Laatst bewerkt:
Moet het kanaal van de router nog gelijk zijn aan het kanaal van de router?
 
Juist NIET dan storen ze elkaar juist.... dus zover mogelijk uit elkaar...
Welke kanalen had je dan nu op beiden?
 
Zet ze voor de zekerheid zover mogelijk uit elkaar... of een andere band!
(ben nu weg,...)
 
Kanalen staan nu zo ver mogelijk uit elkaar (AP op 1 en Modem/Router op 13), maar probleem blijft nog steeds
 
Leen eens een aantal CAT6 kabels en sluit alles daarmee aan, dan kan daar iig geen storing via binnen komen/opgepikt worden (kan als antenne werken en jouw wifi storen). Je hebt wrs CAT5 kabels?

En kijk nog eens naar de firmware: is er nog een recente update. LET OP: lees de handleiding dus heel goed hoet dat MOET ... anders ie stuk mogelijk.... Wees geduldig en schakel hem NOOIT uit tijdens dat werk ook al denk je dat het traag gaat....

En:
ik heb ook wel eens een instabiele router gehad door een slechte spanningsadapter... Wordt ie warm of wellicht erg warm?
Dan kan zijn dat ie te krap is... en dan kan de wifi instabiel worden.
Oplossing: pak een zwaardere adapter met EXACT dezelfde spanning dus 5V of 9V of 12V of... Dit staat in je huidige adapter!
Zwaarder betekent dat ie meer stroom moet kunnen leveren.... dus als dat nu 1000 mA (=1A) is.... dan moet dat veel meer zijn bijv 1500 mA (1,5A) of meer.
Het voltage ...de vorige regel MOET hetzelfde blijven, dat wat je had....
Let wel op of de plus en min van de stekker hetzelfde zijn, staat erop.
De stekker is meestal een vrouwtje stekker en daarvan de binnenkant waar het pinnetje van het mannetje in komt en de buitenkant.
Wat wat is plus/min staat bijna altijd als teken op de adapter, die tekeningen MOETEN hetzelfde zijn...

Ik ga niet zeggen wat wat is... je moet gewoon zelf kijken of het klopt.... .want als jij toevallig een verkeerde zwaardere hebt... dan kan het met die dus NIET....

Kijk maar in welke volgorde je alles doet...
 
CAT6 kabels lijkt me niet echt mogelijk. Er liggen namelijk ook CAT5 door het huis en dus van meterkast (met modem) naar kamer met AP ligt een CAT5 kabel.

Ik heb onlangs de AP geüpdate naar de laatste firmware, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Ik ga dat van de adapter wel even proberen.
 
Kijk ook eens of er storende wifi in de buurt zijn... via de laptop.. zijn ze even sterk?
Of.. er schijnt een appje te zijn voor de smart phone of de buurt te scannen.
 
Wat ik nu heb gedaan is de AP rechtstreeks op het modem aangesloten. Hiervoor zat er een switch tussen.

Misschien dat dit help
 
Zou niet uit mogen maken.. maar je weet nooit als er een slechte poort in zit......
 
Heeft inderdaad niks uitgemaakt. Maakt het nog uit of ik hem op 20 of 40 MHz zet ?
 
Proberen....

Ook: probeer hem eens bij een ander... nog steeds NOK... heb je wellicht pech met een slecht exemplaar... terug naar de winkel....
 
De ene stond op 40MHz en de andere op 20MHz, ze staan nu beiden op AUTO en nu werkt alles al een paar dagen goed zonder dat ik de AP hoef te herstarten.
 
Mooi.... het stond al op AUTO en toen heb je het naar 20/40 veranderd of zo en nu weer teruggezet...Wellicht was de auto instelling van de 1e keer niet helemaal goed gegaan in de fabriek en heb je door het opnieuw te doen wel een goede instelling en is ie nu wel stabiel.
Ik heb het een keer bij een wachtwoord gehad, de vooringestelde van de sticker werd wel gepikt door door de ene laptop maar niet door de andere.... Na veranderen en weer tergzetten... wel..... Waarom? :eek:

Fijn iig dat het lijkt t werken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan