Accespoint Linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben Henkes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Beste Leden,

Ik zit met het volgende probleem;

Via een Cisco EPC3925 (router van ziggo), maakt ik via een vaste netwerkkabel verbinding met mijn Linksys WRT54GL router welke ik als accespoint wil gebruiken.
Hwet kanaal staat op 11 ingesteld en de DHCP is disabled. Als ik mijn laptop of Iphone of tablet inschakel dan zien ze allemaal de Linksys in eerste instantie, verbinding maken lukt ook, zelfs internet komt door, maar na 5 minuten kunnen geen van de apparaten de router nog vinden, na enkele minuten wachten is het signaal weer terug.

Heb ik iets in de instellingen van de linksys router over het hoofd gezien? het lijkt wel of het signaal na even wegloopt en vervolgens weerterugkomt.

Wie kan mij hiermee helpen? ik ben er al twee weken mee aan het stoeien :evil:.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ben

Het klinkt alsof ook anderen op je kanaal zitten. Download inssider en controleer dat. Gebruik eens kanaal 13...

Ik heb via verschillende sites geprobeerd inssider te installeren, de installatie lukt, maar als ik het programma open dan geeft ie aan dat er een fout in het programma zit en niet verder kan openen. Ook herstellen of via internet een oplossing bieden bied geen soulaas.

Ben

Dit geeft ie aan als probleem:

Beschrijving:
Stopped working

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Application Name: Inssider.exe
Application Version: 1.2.3.1014
Application Timestamp: 4adde750
Fault Module Name: mscorwks.dll
Fault Module Version: 2.0.50727.4234
Fault Module Timestamp: 503ef9cf
Exception Code: c0000005
Exception Offset: 000b95cd
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Laatst bewerkt door een moderator:
heb je deze link gevolgd? http://www.geektonic.com/2007/06/how-to-setup-2nd-router-as-access-point.html
Wat er wel verkeerd staat in deze link is dat je beide draadloze toestellen op een verschillend kanaal dient in te stellen (die bij voorkeur minstens 5 van elkaar verwijderd zijn, bv. router 1 op kanaal 1 en access point op kanaal 6). Tenzij je het draadloze gedeelte op de EPC3925 hebt uitgeschakeld?
Welke draadloze encryptie heb je ingesteld op de linksys?

Ik denk dat het um dat is, de ziggorouter staat ook nog ingeschakeld op draadloze verbinding waardoor beide met elkaar een conflict hebben, de randapp blijft maar zoeken welke van de twee het sterkste signaal geeft. ik heb um net uitgezet en de verbinding is nu stabieler.
Ik denk dat het probleem is opgelost! Deze vraag kan gesloten worden.
Bedankt voor het meedenken!

Ben:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan