Accespoint maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles netjes opgegeruimd nu.. Laptop in de kast. belkin ernaast... Wel nog net op het nippertje bereik in die kast. Zijn er ook tructjes om het ontvangst van je laptop wat te versterken?

Normaal gesproken niet. Is namelijk meer afhankelijk van de uitzendsterkte + kanaalkeuze (=buurvrouw-router) dan de ontvanger.

Soms is er wat te verdienen door een draadloze netwerkkaart in te zetten met een echte ontvangstantenne, maar ik neem aan dat je daartoe niet bereid bent voor de korte tijd dat je met deze setup moet werken.

EDIT: Nu snap je misschien wel waarom ik liever een situatie had willen maken waarbij repeating/WDS mogelijk was geweest vanaf de Belkin....

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, dat was ook mijn favoriete optie, maar helaas heeft de router van de buurvrouw geen WDS optie.

Ben in ieder geval blij dat ik zonder kosten maken een verbinding heb.

In hoeverre heeft het veranderen van het kanaal effect? Het zijn staat in B & G mode, kanaal 11.

G is dus het meest effectieve. En channel 11.. daarvan weet ik niet wat het effect is als ik het verander.

Installeer NetStumbler

Start het programma met je draadloze netwerkkaart ingeschakeld. Je zult dan zien welke netwerken in je buurt zitten én op welk draadloos kanaal.

Kies dan een kanaal die die niet/weinig wordt gebruikt bij jou in de buurt. Kijk of dat positieve resultaten biedt.

Tijs.

ohh dat is om storingen te voorkomen, en voor het ontvangst maakt het natuurlijk niet veel uit, 11 of 12 of 4 of 5. Je ontvangt toch wel een signaal...

Ik ga het zo direct even proberen.. je hoort het van me als het effect had!

Misschien een draadloze netwerkkaart die niet wordt ondersteund?

Kijk bij Device, dan zie je of je apparaat wel of niet wordt ondersteund (zoals in de bijlage is te zien wordt mijn Broadcom niet ondersteund, mijn Zyxel echter wel, en dus krijgt ik een lijst met AP's in de buurt).

Tijs.

Bijlagen

• netstumbler.JPG
    netstumbler.JPG
    76,9 KB · Weergaven: 13
weird..

Hij zegt namelijk wel dat hij wordt ondersteund.. Mijn ethernet uiteraard niet..

Maar die intel adapter wel..

Ik voer hem btw als administrator uit, anders deed hij helemaal niets..

Moet ik eerst connectie met de belkin verbreken voordat hij het doet?

Ciao

Ik heb de software niet geschreven, dus als het niet (goed) werkt, dan kan ik daar niets aan doen.

Nu begrijp ik dat je het op de Vista laptop hebt geprobeerd. Misschien kun je het ook proberen op de XP laptop? Met een beetje mazzel werkt dat wel.

Tijs.

Juist, ik snap het..

Zal het forum van het programma even doorneuzen.

Ik zal het ook even proberen op de xp laptop.

De internet verbinding werkt nog steeds stabiel.. Wat dat betreft is het dik in orde!

Kan slotje op.

De internet verbinding werkt nog steeds stabiel.. Wat dat betreft is het dik in orde!

Kan slotje op.

Je hebt de vraag al op opgelost gezet, eerder, dus dat hoeft niet meer.

Leuk dat je nog even terugmeldt dat het allemaal nog steeds goed werkt! :)

Tijs.

Kom ik weer.

Netstumbler geinstalleerd op XP.

Toen zag ik welke kanalen in gebruik waren. Ik heb hem nu op 3 gezet, internet is wel iets sneller nu. Of dat ligt aan de plaatsing van de laptop... Ik weet het niet zeker.

Daarom heb ik nog een kleine vraag:

Met welk kanaal heb ik het beste bereik? met 1 of 13?

Wat is het verschil? Of heeft het puur met stoorzenders te maken voor een keuze voor een ander kanaal?

thanks!

ps: Ziggo heeft het probleem nog steeds niet opgelost..bah :mad:

Gewoon het kanaal pakken met de minste 'verstoring' door andere netwerken in de buurt. Welk kanaal dat precies is maakt niet uit.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan