accespoint niet zichtbaar in de ether te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
:confused:
Met al enkele pogingen achter de rug zonder resultaat is het tijd helpmij te raadplegen.

M´n nieuwe latop (acer travelmate 5740 G met w7 Home premium) ) zou ik graag aan mijn bedrade netwerk koppelen met een accespoint.
Bedraad hangt er een pc met xp en doet via een speedtouch 510 al enkele jaren zonder problemens internet. zit een switch tussen.... dat maakt niet uit dacht ik.

Als accespoint heb ik een netgear wdenh 111 accespoint beschikbaar. Het lukt me tot op heden niet de netgear zichtbaar in de ether te krijgen. M´n laptop ziet ´m niet. ´k ga ervan uit dat er dan ook geen signaal de ether in gaat. hoe los ik dat op? Momenteel heb ik direct achter het modem/router de netgear aangesloten, en vanaf daar de cat kabel via een switch naar de desktop. Die heeft internet verbinding.

Op het bedrage netwerk heb ik de netgear zichtbaar toegevoegd via confgscherm draadloosnetwerk toevoegen.
Moet ik iets in de router veranderen? Wat dan precies? toegang tot de router is mogelijk.

Ook heb ik eerder direct de laptop via de kabel aan het accespoint gehangen, geen resultaat.

kortom, wie weet raad?

groet,

Ik vermoed dat je eigenlijk de WNHDE111 bedoelt?

Eerst de accesspoint bedraad configureren vanaf een pc/laptop met de software op de CD. Ander zou (neem ik aan) die software ook hier te downloaden moeten zijn.
Zowel de accesspoint en de pc dienen aan de router te zijn aangesloten voor het makkelijkste resultaat.

Stel het zodanig in dat de AP een andere netwerknaam heeft ("SSID" danwel "ESSID" genoemd; Netgear noemt het "Wireless Network Name") dan de andere draadloze netwerken in de buurt. Zodra volledig geconfigureerd kun je gaan kijken of je met de laptop draadloos een verbinding kunt maken. Zorg er ook voor dat je instelt WPA-PSK (TKIP) + WAP2-PSK (AES) beveiliging voor de beste kans dat er draadloos mee verbonden kan worden. Zorg er ook voor dat "Broadcast SSID" aanstaat, zodat het netwerk gemakkelijk gevonden kan worden. Kies als 802.11 mode: mixed 802.11n and 802.11a

Handleiding van je apparaat: hier. Hoofdstuk 3 gaat in op de draadloze instellingen.

NB: Als je draadloze netwerkkaart in de laptop geen 802.11a én geen 802.11n netwerken kan behappen, dan houdt het op, want dat zijn de enige 2 draadloze netwerksoorten die je AP kan aanbieden: Je AP doet niet aan 802.11b en ook niet aan 802.11g, zover ik zie.

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs (en andere lezers)

Je raad opgevolgd ( al eerder op eigen kracht uitgevoerd, maar goed wie weet" het oog van de meester") :P
Helaas geen resultaat. Ik heb geen twijfel aan de specs van de travelmat 5740G op internet (bijv. bij tweakers.net)
zijn dit quote de gegevens: Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n . Daarom heb ik naar een N Ap gekeken.
kortom, het zou moeten werken, maar het doet het niet.

op vakantie heb ik bij onze oosterburen, frankrijk (3x aparte plekken) steeds verbinding gekregen met openbare netwerken, dus eigenlijk twijfel ik niet aan de laptop zelf, dus moet ik iets doen/wijzigen in de router/ gateway instelling AP. Maar wat???:(

kortom, vlak voor de wedstrijd/ de oplossing nog niet in zicht

groet,
Peter

Op de website van Acer staat (net zoals bij tweakers) dat de 5740G inderdaad "Wireless LAN 802.11b/g/n" heeft, en dus (bij een ingestelde mixed mode 802.11a/802.11n óf ingesteld op 802.11n) het accesspoint zou moeten kunnen zien. Natuurlijk wél onder de voorwaarde dat de SSID wordt uitgezonden, waar ik het in mijn vorige posting (ook) over had.

Staat het allemaal goed ingesteld, dan weet ik het niet. Misschien googelen of Acer danwel Netgear vragen of ze een oplossing hebben?

Tijs.

stand van zaken

Met de travelmate is dit vanuit de vakantiebestemming keurig verzonden. prima verbinding is een 80211 g type. Kortom bij thuiskomst ga ik weer aa nde slag
groet,
peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan