accespoint probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb een vraagje ik heb nu een asus accespoint aangesloten op mijn sweex router.

ik heb op mijn pda internet maar kan ik dat ook beveiliggen dat ik eerst een code moet in tikken omdat er anders iemand anders ook in kan komen toch?

zoja hoe doe ik dat want in boekje staat http://192.168.1.1 maar dan kom ik niet in de accespoint .

wie weet raad alvast bedankt groetjes mike:thumb:

Je zal misschien eerst een computer met een kabel moeten aansluiten op het accespoint om het te configureren. Daar voer je dan een wep-key in of je maakt gebruik van mac-adress filtering en daarna kun je draadloos aan de gang met beveiliging.

hoi dus ik moet eerst de accespoint rechtstreeks op mijn computer aan sluiten en aan de kabel modem of hoe dat niet maar dan kan ik hem beveiligen met een ww zoja hoe moet ik dat doen?

de bedoeling is dat als ik dus in de buurt kom met de pda dat ik een ww moet opgeven en met de laptop net zo.

als ik dan het ww in gegeven heb (ik weet nog niet waar) daarna sluit ik mijn accespoint waar aan op de router?

alvast bedankt groetjes mike:thumb:

Eerst dus je pc met een netwerkabel aan je accespoint aansluiten. De rest vind je in de handleiding van je accespoint, ff goed doorlezen. Als de boel geconfigureerd is kun je de kabel weer loshalen en is je accespoint beveiligd. Waar je op je pda de wep-key moet invullen vind je ook in de handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan