Accespoints met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stan91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hallo allemaal

mijn overste heeft een schitterend idee gekregen. Hij wil dus zijn access points met elkaar verbinden en hij heeft gevraagd dat ik dit wil uitzoeken. op dit ogenblik zijn er 6 acces points van het type DWL-3200AP (2 op elke verdieping) en een router DIR-635 in een serverlokaal. Als je nu bijvoorbeeld van punt A naar punt B wilt gaan op de 2de verdieping dan moet je in het midden van de gang die 100 meter is overschakelen op een andere accesspoint en dit wilt mijne chef voorkomen. Ik heb nu 2 al twee dagen gezocht en als ik iets vind komt het niet overeen met wat ik zoek dus daarom vraag ik jullie hulp. Als iemand iets weet laat het me maar weten ik ben jullie nu al heel dankbaar.:d

Stijn

Wat je wilt doen is 1 groot dekkend wifi netwerk maken met meerdere access points. Dit kan door in de access points WDS of repeating te gebruiken, maar vaak is dit een hels karwij en werkt het 9 van de 10 keer niet of slecht.
Voor dit soort oplossingen moet je professionele netwerk apparatuur inzetten van bijvoorbeeld Cisco of Ruckus, kost een hoop geld maar dan heb je wel wat je wilt. Dit soort systemen worden vaak in scholen en hotels gebruikt, er is dan 1 controller ( of server ) die meerdere access points aanstuurt. Kijk hier naar een voorbeeld van een oplossing van ruckus wireless.

Het kan allemaal dus wel met goedkopere apparatuur maar qua configuratie is dat altijd een hoop gedoe en frustratie, ook moet je echt weten wat je precies doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan