Access 2002 Keuzelijstje

Status
Niet open voor verdere reacties.

CODFTW

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Ten eerste srry voor me titel van de vraag kon niet goed bedenken hoe ik hem zou noemen.

Goed ik heb een access database gemaakt nu is me opdracht dat ik formulieren moest maken waarin keuzelijstjes zit die heb ik dus gemaakt. Nou wou me opdrachtgever dat in die keuzelijstje zie bijlage die 2 records werden getoont. En dat die dan de IDs dus de 1 2 3 4 welke je ook selecteert in de tabel wegschrijft gelukkig is dat gelukt. Maar als ik 1 selecteer bij 1 goed dan zit in de formulier 1 neer en niet het woord Goed.

Bijlagen

• Access keuzelijst.JPG
    Access keuzelijst.JPG
    84,7 KB · Weergaven: 24
Normaal gesproken schrijf je altijd de sleutelwaarde uit de opzoektabel weg, in jouw geval is dat dus het veld met de getallen. Als het veld waarin je de zoekwaarde wegschrijft een tekstveld is, en geen numeriek veld, dan kun je ook de tekst Goed etc. weg laten schrijven. Daarvoor moet je de eigenschap van de keuzelijst aanpassen.
Kies dus de Eigenschappen van de keuzelijst, ga naar het tabblad <Gegevens>, en verander de waarde bij <Afhankelijke kolom> in 2. Dan schrijft hij de tekst weg.

Is het dus niet mogelijk om de sleutelwaarde dus de 1 weg te schrijven in de tabel en in het formulier het woord goed te laten vertonen

Dat is ook mogelijk; dan is de <Afhankelijke kolom> weer 1, en moet je op het tabblad <Opmaak> de kolombreedte handmatig instellen.
Als je twee kolommen hebt, maak je de eerste kolom 0 cm, en de tweede bijvoorbeeld 3 cm. Bij <Kolombreedten> typ je dus: "0;3"
Om de keuzelijst er netjes uit te laten zien, stel je de <Lijstbreedte> dan in op 3,5 cm. Dan heb je voldoende ruimte voor een verticale schuifbalk, en zie je geen horizontale schuifbalk.

In de query: id (veld1) en omschrijving (veld2) omdraaien.
Dan de bound column instellen op kolom 2.

Bijlagen

Kijk aan hier ken ik dus wel wat mee bedankt iedereen voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan