Access 2003 db - Read Only

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
130
Allen,

Ik heb zelf een CRM database gemaakt in Access die helemaal aansluit naar mijn wenssen. Er is een gewoone database en een apparte BE die voor meerdere datbases wordt gebruikt. Nu moet de gebruiker op een icoontje klikken en dan opent de database.... meteen krijgt de gebruiker de melding read-only. Terwijl ik op de mpa van de databse en op de map van de BE de gebruikersrechten al heb staan op Full Control. Het betreft Access 2003.

Doe ik nog iets fout of heeft er iemand van jullie een tip??

Gr, Thomas
 
Door de typfouten heenlezend kom ik nog wat vragen tegen: heb je, zoals ik vermoed, een Backend-Frontend database gemaakt? En zo ja, hoe staan de rechten ingesteld op de backend kant?
 
Sorry Dislexie

Ja er is een Front en Back database. In de front database staan de formulieren, marco's en query's. In de back database alleen de tabellen en relaties.

Nu staat de front database in de volgende share:
\\TSI-APP01\Software$\Thomassoft-APP\PROD\CRM v2

De back database staat op:
\\TSI-APP02\InfoSys_BE$\PROD

Op bijde shares had ik het vermoeden dat de gebruiker te weinig rechten had daarom hebben alle domein gebruikers full control rechten op de share en als NTFS rechten.
 
Dat had je in je vraag al uitgelegd; ik wil eigenlijk weten hoe de rechten in de databases zelf staan.
 
Rechten in Access 2003 db

Hoe bedoel je de rechten in de db? Ik zou niet weten hoe dat moest en waar. Terwijl ik tog veel werk met Access 2003.
 
Dan heb je blijkbaar nog nooit bij <Extra>, <Opties>, <Geavanceerd>, <Standaardmodus voor openen> en <Standaardrecordvergrendeling> gekeken? En dan vergeet ik nog het selectievakje <Databases openen met recordvergrendeling> :)
 
Vanavond!

Ik ga er vanavond als ik thuis ben van mijn werk meteen naar kijken. Ik laat het morgen weten met e.v.t het sluiten van mijn ticet. Kun jij mij dan wel verklaren als ik niet onder het domein inlog en de share open en inlog met het administrator account waarom de db het dan wel doet?
 
Als een administrator account wel werkt, heeft het vermoedelijk toch iets met de rechtenstructuur te maken. Ik zit te weinig in netwerken om daar verder iets zinnigs over te zeggen.
 
ntfs rechten db access.PNGhelmij access1.jpgIk heb thuis uitgezocht en probeelm is er nog steeds ik doe er nu een knipseltje bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu wel een record locking file..... is dat misschien het probleem?recort locing.PNG
 
Het ldb bestandje krijg je altijd als de db is geopend. Die moet ook vanzelf weer verdwijnen bij sluiten, en is dus OK. Daar zit het probleem niet in.
 
Op de screenshot was de db al gesloten...... en toch dat lock filetje........
 
In dat geval moet je hem met de hand weggooien, want dan is hij van een vorige sessie blijven hangen. Een db die niet open staat heeft geen ldb bestand; heeft-ie dat wel, dan krijg je inderdaad de lock problemen.
 
Ik heb inmiddels het bestandje met de hand weggegooid. Maar tot mijn grote verbazing: op de TSI-APP01 server staat het vinkje record beveiliging uit. Als ik als gebruiker TBER inlog op bijv. LIM-VWS21 (Virtueel Werkstation) dan staat record beveiliging uit. Ik heb ze niet teglijkertijd open maar na elkaar.

Wordt ik nu gek..... of doet Windows hele rare dingen???????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan