Access 2003 en 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartrobben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo,

Wij hebben een Access-toepassing die ontwikkeld is in Access 2003. Deze toepassing doet eigenlijk niet meer dan rapporten genereren op basis van gegevens die uit tabellen komen op een SQLServer 2000. Deze tabbellen worden in de Access-toepassing aangeroepen door een systeem-DSN (via ODBC dus).

Deze toepassing wordt door 2 personen gebruikt waarvan 1 persoon met Access2003 werkt en de andere met Access2007.

Wanneer de persoon 1 het Access-bestand als laatste heeft geopend en ook opnieuw sluit, moet persoon 2 telkens opnieuw de koppelingen met de tabbellen vernieuwen (via Koppelingsbeheer in Access). Omgekeerd is dit ook het geval : persoon 1 moet koppelingen hernieuwen indien persoon 2 de vorige keer het Accessbestand heeft geopend.

Weet iemand of dit normaal is, logisch is, of wat ik kan doen om dit te voorkomen ? Bestaat er dus een mogelijkheid om die koppelingen niet telkens opnieuw te moeten hernieuwen ?

Alvast heel erg bedankt !

Bart.

Je kan het denk ik niet voorkomen maar je kan het wel automatiseren zodat de tabellen altijd opnieuw gekoppeld worden.

Ik geloof dat er in de noordenwind database een voorbeeld te vinden is.

HTH:D

Staat de ODBC verbinding wel goed ingesteld? Ik heb geen ervaring met SQL server maar wel met MySQL. Daar maak de manier waarop de verbinding gelegd wordt en dan met name op de manier waarop recordsets worden geopend een wereld van verschil.
Ik zou eens gaan zoeken in de richting van:
ODBC SQL server connection string options

Succes.

Probleem is klaarblijkelijk opgelost : ergens op het net gelezen dat de file accwiz.dll niet de juiste versie was. Heb de juiste versie dan geïnstalleerd (die van 26/10/2006 21:18u).

Maar volgens mij lag het gewoon aan de naam van de ODBC-DSN die verschillend was op beide pc's...

Toch bedankt voor de reacties !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan