access 2003 formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stabiloy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Hallo,

ik ben net in acces begonnen en wil dmv een formulier gegevens in mijn database laten zetten. Dit is geluk. Alleen als ik nu het formulier overnieuw open, opend hij ook meteen de waarde die als eerste in de tabel staat. Nu wil ik dat hij automatisch leeg blijft zodat je een nieuwe waarde kan invullen.

Dit ipv dat je eerst op het meest rechtste pijltje moet klikken. Is dit mogelijk? Zo ja hoe.

Mvg,
Stab

Stab,

Belangrjk voor jou is dat je het formulier niet rechtstreeks moet openen.
Dan zal altijd (tenzij je er een VBA code achter zet) het eerste record in je tabel worden getoond.
Wat in de uitleg van de andere post wordt aangegeven is dat je via een schakelbord op meerdere manieren het zelfde formulier kan openen.

Dus maak een schakelbord en regel via de dan beschikbaren opties de manier waarp je formulier moet worden geopend.
Ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat je de reeds bestaande records ook wilt zien in je formulier (voor eventuele wijzigingen).

Succes
Wim

eenvoudige weg

Hoi Stabilo,

De meest eenvoudige weg is de volgende:

Wanneer je je formulier opent in de ontwerpweergave, klik je in de linkerbovenhoek op het vierkantje. Nu zit je in de 'Eigenschappen' van het formulier, klik op het tweede tabblad 'Gegevens' en stel daar in Gegevensinvoer: Ja, Toevoegingen toestaan: Ja.

Succes.

Hoi Stabilo,

De meest eenvoudige weg is de volgende:

Wanneer je je formulier opent in de ontwerpweergave, klik je in de linkerbovenhoek op het vierkantje. Nu zit je in de 'Eigenschappen' van het formulier, klik op het tweede tabblad 'Gegevens' en stel daar in Gegevensinvoer: Ja, Toevoegingen toestaan: Ja.

Succes.

scw,

Dit is niet precies wat door Stabilo wordt gevraagd.
Hij wil altijd starten met een nieuw formulier.
Jouw toevoeging is een standaard instelligndus daar heeft hij niet zoveel aant.

Wim

Hoe stel je zo een schakelbord in? Ben nieuw in access :p:o

Stabiloy,

Ga naar [Extra/Databasehulpporgramma's/Schakelbord} klik op Enter.
Je krijgt dan de vraag of een shcakelbord wilt aanmaken. Druk dan op Ja.
Je krijgt dan de mogelijkheid om een Hoofdschakelbord aan te bewerken.

Dus klik op [Bewerken].
Je krijgt nu het Schakelbordpagina bewerken schermpje.
Kies hier voor [Nieuw].

Het 'Onderdeel van Shcakelbord bewerken' scherm is nu het belangrijkste.
Je kunt hier de naar geven zoals je die op het Schakelbord wilt zien [Tekst:].
Bij [Opdracht] kun je aan geven wat er moet gebeuren. Hier kies hje voor [Formulier oppenen in toevoegmodus].
Na deze keuze moet je een formuliernaam opgeven. Kies hier voor het juiste formulier.
Druk op OK en je bent klaar.

Eventueel kun je nog andere opdragen op je schakelbord opnemen, maar je bent nu op de goede weg.
Druk een paar keer op [Sluiten] en je Scakelbord is aangemaakt.

Ga naar [Formulieren] en klik daar op Schakelbord.

Je krijgt daar een aantal keuzeknoppen (of een) te zien.
Door daar op te klikken wordt het gewenste formulier geopend en is je wens vervult.

Ik begrijp dat het heel veel is wat ik hier allemaal even neerschrijf, maar kom gerust nog even terug als je meer wilt weten over Schakelbord.

Succes

Wim

Ik heb de vraag nog eens duidelijk nagelezen en volgens mij is dit wél de oplossing voor wat hij vraagt (eigenlijk is het aan hem zelf om te beoordelen, wat de beste oplossing voor hem is...).

Dat het een standaardinstelling is maakt helemaal niet uit, hij geeft duidelijk aan een beginner te zijn en dan zijn oplossingen met VBA of meteen een heel schakelbord maken voor één formulier toch minder makkelijk.

Door deze eigenschap in te stellen bereik je alles wat hij vraagt: direct een nieuwe record op het formulier, hij kan nog teruggaan met de recordkiezers naar de voorgaande records. En dit zonder meerdere formulieren of een schakelbord aan te maken (al zal hij waarschijnlijk hier toch aan moeten op een gegeven moment).

hij kan nog teruggaan met de recordkiezers naar de voorgaande records.

scw,

Dat hij dan direct een nieuw formulier kan toevoegen dat klopt, maar hij kan dan niet terugbladeren in de bestaande formulieren.
Net geprobeert, maar dat gaat net niet op.

Wim

Ah OK, mijn vergissing ik was in de veronderstelling dat dit nog wel mogelijk was.

hierbij is mijn probleem idd verholpen. Bedankt voor de snelle reacties!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan