Access 2003 koppelen aan mssql database

Status
Niet open voor verdere reacties.

elagas

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo allemaal,

We hebben een programma die draait op een Sybase database met een ODBC koppeling, nu gaan we over naar een nieuwe versie en die draait op een MSSQL Database. Bij de nieuwe versie is geen ODBC koppeling nodig.
Nu hebben we diverse Accessdatabases gekoppeld via de ODBC van de huidige versie. Zodra we overgaan naar de nieuwe versie hebben we geen ODBC koppeling meer, zou je hem toch aanmaken voor de koppeling met de accessdatabases dan werd er verteld dat de data corrupt kan raken omdat je toch met ODBC koppelingen werkt. Aangezien ik hier weinig verstand van heb, vertrouw ik op jullie expertise. IS het een fabeltje wat ze hebben verteld of is er misschien een mogelijkeheid om de database te koppelen zonder ODBC.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Weet er helemaal niemand een oplossing voor dit probleem???????????????????:confused:

Ik gebruik altijd ODBC. Dat werkt bij mij prima mits je maar binnen de beperkingen blijft die Microsoft daarvoor aangeeft.
Welke versie van wat heb je eigenlijk wat voor soort problemen mee?

Dat werkt bij mij prima mits je maar binnen de beperkingen blijft die Microsoft daarvoor aangeeft.
Over welke beperkingen hebben we het dan. Want ik zou niet weten waar je kan opzoeken welke beperkingen er zijn.
Welke versie van wat heb je eigenlijk wat voor soort problemen mee?
Op dit moment hebben we nog geen problemen (omdat we nog niet overgegaan zijn van sybase naar mssql), maar er werdt gezegd dat als we mssql via odbc zouden benaderen de data corrupt kan raken. Daarvoor wil ik dat nog even aan jullie navragen of dit klopt.

Het maakt niet uit je hoe je een database benaderd, als je rechtstreeks in tabellen kunt updaten kun je een database corrupt maken.
Het is waarschijnlijk een dba geweest die dat gezegd heeft. DBA's hebben liever niet dat je via access rechtstreeks tabellen benaderd.
Laat degene die dat gezegd heeft maar eens uitleggen waarom hij dat gezegd heeft.
Beperkingen: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb188204.aspx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan