Access 2003 variabele button

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hey

Ik heb een vraagje omtrent access 2003.

Ik probeer bij elk record ook een variabele knop te krijgen die bij dat bepaalde record een ander bijbehorend formulier opent. Helaas lukt het mij niet om de knop variabel te krijgen. Moet ik ergens op letten of mis ik iets?? De combobox kan ik in design view wel variabel maken en dit werkt dan ook perfect...

Alvast bedankt!

Je kan daar het ingebouwde schakelbord gebruiken. Daar is een wizard voor.

Helaas denk ik niet dat dat is wat ik zoek.

Voorbeeld:

Ik heb een tabel met leerlingen in. In een formulier kan ik dan via de records de verschillende leerlingen bekijken. (adresgegevens en dergelijke) De foto van elke leerling verandert netjes mee.

Nu zou ik ook graag een knop hebben die bij elk record van de verschillende leerlingen de mogelijkheid geeft om een apart word bestand of dergelijks te openen met meer randinformatie in. Die knop moet dus telkens mee wisselen met de leerling, anders gaat altijd hetzelfde bestand open...

Je moet hier en daar een beetje code opnemen.
Stap 1
Je selecteert een leerling in je subform
Code: programmeer in je OnCurrent event van je subform dat de ID van het subform waaraan je form gekoppeld is, is gewijzigd; Vul de globale variabele (die je moet maken) met de key van je datasource van je subform.
Stap 2
Je klikt op je button
Code: Door de globale variabele weet je welke leerling je in je subform hebt geselecteerd.
Open nu een form op basis van deze globale variabele en laat de detail gegevens zien van de leerling die je hebt geselecteerd in je subform.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan