Access 2007/2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Goedemorgen,
Op mijn werk gebruiken we MS-Office 2007.
Ik heb een database gemaakt in access2007 - nog helemaal geen code, alleen een aantal tabellen, met relaties tussen de verschillende tabellen.
Nu heb ik deze database naar huis gestuurd, met de bedoeling om daar verder in te werken. Thuis heb ik access2010. Ik heb alleen een extra tabel toegevoegd, en een aantal velden bij al bestaande tabellen toegevoegd.
Vervolgens weer naar mijn werk gestuurd - gevolg een melding:
Onbekende database-indeling C:\Documents and Settings\Test.accb

Is er iemand die mij hier mee kan helpen? Zijn er settings die ik in access2010 moet aanpassen om de database in access2007 te kunnen openen?
Ik zou me iets van visual basic code kunnen voorstellen, bepaalde code die nieuw is in 2010, maar niet in 2007 werkt. Maar ik heb alleen nog maar tabellen gemaakt en gekoppeld

mvg
John
 
De standaard setting in Access 2010 is dat die compatibel is met 2007. Je hebt velden toegevoegd, zeg je. Zitten daar ook berekende velden bij?
 
Nee, er zijn alleen een aantal tekstvelden en een paar data toegevoegd.
Een aantal relaties zijn verlegd (dus oude relaties, verwijderd, en koppeling tussen andere velden gemaakt)

Je hebt het over de "standaard setting" dat acces 2010 compatibel is met 2007: waar kan ik die setting controleren?

mvg
John
 
In Opties. Kijk ook wat er bij <Sorteervolgorde> staat. Die moet (uit mijn hoofd, want ik heb nu geen 2010 beschikbaar) op <Algemeen - verouderd> staan. Anders ben je inderdaad niet compatibel met 2007.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan