Access 2007 Formulier met een lijst van waarden voor 1 veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariasteen

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Ik wil de gebruiker een lijst van gegevens in een formulier laten kopieren. Ik heb nl begrepen dat ik de gebruiker dat niet rechtstreeks in een tabel moet laten doen.
Vervolgens wil ik die lijst van gegevens gebruiken in een selectie query.

Hoe zet ik zo'n formulier op? Ik zie wel combo boxen, keuze lijsten en en velden die ik eke apart in moet laten vullen maar ik wil gewoon een lijst van gegevens in kunnen kopieren.

Alvast dank voor de moeite om naar mijn vraag te kijken.

Een formulier is een vormpje dat je a.h.w. bovenop een tabel legt. De gebruiker ziet dus exact hetzelfde als zou hij/zij in de tabel kijken. Alleen kun je in een formulier de zaken veel beter afschermen/beschermen en automatiseren. Zo kun je afhankelijke keuzelijsten maken, knoppen maken die taken uitvoeren etc. Zaken dus die in een tabel of query niet kunnen. Bovendien ziet het er allemaal veel gelikter uit, en zoals gezegd: je kunt gegevens veel beter beschermen. Maar het idee is, dat werken in een formulier dus exact hetzelfde is als werken in een tabel. Daarbij kun je kiezen voor een enkelvoudig formulier, met één record netjes op het scherm, of een doorlopend formulier waarbij de records onder elkaar staan, ongeveer zoals in een tabelweergave. Of je kiest voor de tabelweergave, en dan ziet het er helemaal uit zoals in een tabel. Gek genoeg kun je dan ook gelijk bijna niks meer automatiseren, dus die weergave schiet het doel een beetje voorbij. Maar Doorlopend of Enkelvoudig zijn prima weergaven waarmee je veel kunt doen.
Gebruik de wizards om de formulieren te bouwen, en pas ze daarna aan, dat is de handigste werkwijze in het begin.

Jouw vraag is overigens nogal vaag:
Ik wil de gebruiker een lijst van gegevens in een formulier laten kopieren.
Want wat is dat precies: een lijst laten kopieëren? Roept nog een vraag op: waarom is het überhaupt nodig om de lijst te kopieëren?

Dank voor je reactie.
Ik heb het doorlopend formulier nu gevonden maar zorgt niet voor een oplossing.

De gebruiker wil steeds een lijst met waarden invullen en met die lijst moet er een query uitgevoerd worden.
Dat kan een lijst van 100 items zijn en dat wil hij niet een voor een invoeren.
Ik heb de gebruiker toch maar toegang gegeven tot een tabel, en daar kan hij heel gemakkelijk de lijst in kopieren.

Ik ben iig wel weer een stukje wijzer geworden! Dank voorde snelle reactie.

Volgens mij ben je gewoon aan het Excellen in Access, maar als het werkt, dan werkt het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan