irisvanlaere
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 okt 2011
Hallo ,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken om in Access 2007 per klant opties te selecteren in een voorgepoppuleerde optielijst.
Een klant besteld een boot met een aantal opties, die hij uit een optielijst kiest (bv. kleur, generator, spi, zwemtrap, …). Een optie kan per klant maar 1 waarde hebben.
Ik dacht dus om volgende tabellen te creëren:
1) “Klanten”tabel: gegevens klanten
2) “Optielijst”tabel: verschillende mogelijke opties (70)
3) “Optiekeuze per klant”tabel: per klant hoeveel maal hij de optie neemt (0, 1, 2, …) en datum waarop
Voorbeeld
Klant - Optieomschrijving - Aantal - Datum
X - Optie 1 - aantal 2 - 15/9/2011
X - Optie 2 - aantal 0 - 30/9/2011
X - Optie 3 - aantal 1 - 15/9/2011
X - Optie … - aantal … - ...
X - Optie 70- aantal 1 - 15/9/2011
Y - Optie 1 - aantal 0 - 17/9/2011
Y - Optie 2 - aantal 1 - 17/9/2011
Y - Optie 3 - aantal 1 - 27/9/2011
Y - Optie … - aantal … - ...
Y - Optie 70 - aantal 0 - 27/9/2011
Hoe maak ik een voorgepoppoleerd formulier aan waarin ik per klant het aantal per optie kan invullen?
M.a.w. wanneer een nieuwe klant wordt aangemaakt, zou ik een voorgepoppuleerd formulier willen hebben:
- Met de lijst van alle opties (70), default optie aantal 0, default datum: huidige datum
- Waarin per optie het aantal en datum moet worden aangepast
En de gekozen opties automatisch gekoppeld worden aan de klant (veronderstel in tabel 3)
Indien 2 maanden later de klant nog een extra optie wilt:
- Zelfde lijst wordt geopend
- Het aantal van de betreffende optie wordt van 0 in 1 veranderd en de datum wordt aangepast
Hoop dat ik duidelijk genoeg ben en dat iemand mij kan helpen.
Bedankt alvast,
Iris
Ik ben al een tijdje aan het zoeken om in Access 2007 per klant opties te selecteren in een voorgepoppuleerde optielijst.
Een klant besteld een boot met een aantal opties, die hij uit een optielijst kiest (bv. kleur, generator, spi, zwemtrap, …). Een optie kan per klant maar 1 waarde hebben.
Ik dacht dus om volgende tabellen te creëren:
1) “Klanten”tabel: gegevens klanten
2) “Optielijst”tabel: verschillende mogelijke opties (70)
3) “Optiekeuze per klant”tabel: per klant hoeveel maal hij de optie neemt (0, 1, 2, …) en datum waarop
Voorbeeld
Klant - Optieomschrijving - Aantal - Datum
X - Optie 1 - aantal 2 - 15/9/2011
X - Optie 2 - aantal 0 - 30/9/2011
X - Optie 3 - aantal 1 - 15/9/2011
X - Optie … - aantal … - ...
X - Optie 70- aantal 1 - 15/9/2011
Y - Optie 1 - aantal 0 - 17/9/2011
Y - Optie 2 - aantal 1 - 17/9/2011
Y - Optie 3 - aantal 1 - 27/9/2011
Y - Optie … - aantal … - ...
Y - Optie 70 - aantal 0 - 27/9/2011
Hoe maak ik een voorgepoppoleerd formulier aan waarin ik per klant het aantal per optie kan invullen?
M.a.w. wanneer een nieuwe klant wordt aangemaakt, zou ik een voorgepoppuleerd formulier willen hebben:
- Met de lijst van alle opties (70), default optie aantal 0, default datum: huidige datum
- Waarin per optie het aantal en datum moet worden aangepast
En de gekozen opties automatisch gekoppeld worden aan de klant (veronderstel in tabel 3)
Indien 2 maanden later de klant nog een extra optie wilt:
- Zelfde lijst wordt geopend
- Het aantal van de betreffende optie wordt van 0 in 1 veranderd en de datum wordt aangepast
Hoop dat ik duidelijk genoeg ben en dat iemand mij kan helpen.
Bedankt alvast,
Iris