Access 2007 / PHPmyadmin

Status
Niet open voor verdere reacties.

19hunter91

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Beste,

ik heb een kleine opzet voor een database gemaakt in Access 2007.
Ook met formulieren om gegevens in de database te zetten.

Ik heb een draaiende webserver.
Nu zijn mijn vragen:

Hoe kan ik met Access 2007 Mijn gemaakte database uploaden naar PHPmyadmin?
en
Hoe kan ik die formulieren uploaden (zodat ze online te benaderen zijn en dus ook de gegevens invoeren in de database)

Alvast bedankt,
19hunter91

Ik dacht dat er in 2003 altijd zo'n formulier functie zat, om ze te exporteren naar het web.
Bestaat dat niet meer in 2007 (of zit ik verkeerd te denken)?

De server staat niet bij mij thuis, ik bereik hem via LogMeIn. en bestanden gaan via Dropbox daar naar toe.
Access is wel bij mij thuis.
Is dat converteren en daarna uploaden dan goed te doen??
Mijn Engels is niet al te helder, waardoor ik niet al teveel snap van je gegeven website.

Wat je het beste kunt doen is toch lokaal een mysql server te installeren. Het exporteren van de database via het programma in de link is enkel te doen met een MYSQL server waar je op de "normale" manier een connectie kunt maken. (google eens op WAMP)

Als je lokaal een server opzet kun je hem eerst daar heen converteren en hem daarna exporteren in phpmyadmin en dan importeren op je webserver. Ook kun je natuurlijk gewoon een database aanmaken via phpmyadmin. Ik denk dat dat in dit geval handiger is.

Wat betreft het exporteren, er zit een export naar html functie in access 2007 maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Hiervoor zul je zeker een website moeten gaan programmeren.

De database exporteren is gelukt, bedankt voor dat :)

Maar dit kan ik dus niet converteren, zodat het online bereikbaar is?
screenhunter010.gif

Nee! MS-Access is niet geschreven om frontends te maken voor webbased situaties. Wat je het beste kunt doen is je verdiepen in Visual Studio o.i.d. hierin kun je ASP pagina's maken die via ODBC verbinding maken met de SQL server. Let wel dit is geen makkie. Je dient je er zeker in te verdiepen.

Ik kan je ook aanraden om eens te gaan googlen naar het soort database die je wil gaan gebruiken. Als ik je frm zo zie, zijn er een groot aantal php opensource applicaties die hetzelfde kunnen. Hier hoef je allen wat kleine aanpassingen door te voeren.

Access is leuk en handig programmeren maar zeker niet geschikt voor webbased omgevingen.

Jammer
Het is een project voor school
Dus een bestaand programma gebruiken zal niet mogen.

Wel raar eigenlijk, dat ze al die functies erin donderen, maar het vervolgens niet "bruikbaar" is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan