access 2007 runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

kornelius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
3
Hallo
Ik had onder office 2003 een database met user level security. Ik moest me dus aanmelden met gebruikersnaam en paswoord. User leval security is bij databases 2007 (.accdb, .accde, .accdc, .accdr) niet beschikbaar. Ik kan de database openen op een pc waarop access 2007 geïnstalleerd is. (dus zonder aan te melden). Als ik de database probeer te openen op een pc zonder access 2007 maar met access 2007 runtime lukt dit niet.
Ik heb access runtime 2007 geïnstalleerd op XP sp3.
Ik heb de database "Personeel.accdr" genoemd. Ik heb een snelkoppeling gemaakt naar deze toepassing met parameter /runtime.
Ik probeer de database te runnen onder access runtime 2007 en krijg de volgende foutmeldingen. "Er is een mogelijk beveilingsprobleem aangetroffen" waaronder er toch nog een opdrachtknop "OPENEN" staat. Als ik daar op klik krijg ik de volgende foutmelding "Microsoft Office Access has encountered a problem and need to close. We are sory for the inconvenience", waarna hij vraagt om het rapport al dan niet naar Microsoft te versturen. Ik heb de modules gecompileerd, zonder probleem.
Als ik in 2007 een totaal nieuwe database maak en alle objecten importeer dan lukt dit wel in 2007 zonder foutmelding (maar dan verlies ik mijn oude werkbalken die aan de formulieren gekoppeld waren). Heeft iemand hier ook ervaring mee hoe dit anders kan worden opgelost?
Alvast bedankt voor de moeite.
Corneel
 
Weet er niet veel van maar access 2003 alleen runtime access 2003 gebruiken.
Runtime 2007 alleen access 2007 gebruiken.
En ja het klopt dat veiligheid op een andere manier is geregeld in 2007, als in 2003.
In principe zou de db 2003 onder access 2007 (niet runtime) identiek werken.
Ga je opnieuw iets maken in 2007 kan je uiteraard runtime 2003 niet voor gebruiken en V.V.
 
(Bedankt voor de snelle reactie)
Klopt,
Ik heb de database 2003 geopend onder access 2007, van daaruit opgeslagen als accdb (dus 2007). Ik veronderstel dat op dit moment de duser level security niet meer van toepassing is. Als ik een rename doe naar .accdr en tracht te openen onder runtime krijg ik de foutmelding.
Korneel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan