Access 2010 beveiligen tegen kopiëren/verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Berichten
171
Graag zou ik een mate van beveiliging willen inregelen voor mijn Access applicatie waarbij de access applicatie wordt beveiligd tegen kopiëren/verplaatsen.

De applicatie wordt gedeeld via een netwerk binnen Windows 7 (windows verkenner), opgeslagen in een folder/bestandsmap.

Uiteraard is de database gesplitst en zijn alle interne beveiligingsmaatregelen getroffen, (afschermen backstage, beveiligen VB, Allow by pass key, alleen navigatieformulier openen bij opstarten, alle objecten in navigatiedeelvenster zijn ook afgeschermd+verborgen, gebruikersrechten(inlogmodule)..etc.)

Als de gebruiker het access bestand opstart dan heeft hij in principe wel de mogelijkheid om het bestand op een andere locatie te zetten of op een USB-stick of evt. kopiëren naar een cloudlocatie. Dit wil ik absoluut voorkomen en mag in geen enkel geval mogelijk zijn (in ieder geval alle maatregelen moeten worden getroffen die mogelijk zijn om kopieën te maken, of het bestand te verplaatsen).

Nou heb ik gedacht om een soort browserrechten te zetten op een Windows folder/bestandsmap waarbij de gebruikers niet bij het bij het bestand kunnen, maar de applicatie alleen kunnen opvragen via een shortcut/snelkoppeling op het bureaublad binnen de organisatie. Het lukt me nog niet helemaal dit te realiseren en vraag me ook af of dit de beste manier is.

Graag advies..

bvd

Robert
 
Nog een kleine toevoeging, een runtime versie of publicatie via SharePoint behoort niet tot de mogelijkheden
 
Een idee is om gebruik te maken van het cpu serienummer, daarmee kan je een check doen of het programma draait op de juiste pc.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan