access 2010 Excel formulier gemaximaliseerd open met command button

Status
Niet open voor verdere reacties.

vermhans

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
(Access 2010)
Waarschijnlijk een zeer eenvoudige oplossing, doch vind het echt niet terug. Met een knop in een formulier waaronder volgende code schuilt.

Dim xlApp As Object
Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")
xlApp.Visible = True
xlApp.Workbooks.Open "S:\sec-ev\documenten\vacatures\vacatures-ressort.versie2015.xlsx", True, False
Set xlApp = Nothing

open ik een een xlsx-file. Deze wordt geopend maar niet gemaximaliseerd op het scherm, enkel een indicatie op de werkbalk die men dan eerst nog dient aan te klikken.
Reeds geprobeerd met xlApp.Application.DisplayFullScreen = True (was dan evident mijn menubalk in excel kwijt) en DoCmd.maximize maximaliseerde mijn formulier maar niet mijn excel.
:confused:

Probeer deze variant eens:
Code:
Dim objXL As Object
Dim objWKB As Object
Dim objSHT As Object
    Set objXL = CreateObject("Excel.Application")
    Set objWKB = objXL.Workbooks.Open("S:\sec-ev\documenten\vacatures\vacatures-ressort.versie2015.xlsx")
    Set objSHT = objWKB.Worksheets("Blad1")
    objXL.Visible = True
    objXL.ActiveWindow.WindowState = xlMaximized

Hallo OctaFish,
Thx voor de snelle reactie.
Heb de code eens uitgetest en krijg een compileerfout (variabele is niet gedefinieerd) op "xlMaximized".
Denk reden daartoe is dat Excel zich opent op de achtergrond .... met dit gegeven denk ik dat ik ook verkeerdelijk heb aangenomen dat de xls-file dient gemaximaliseerd om zichtbaar te worden, maar i.p.v. daarvan dient een focus gelegd op de file, bijgevolg (na wat google) heb ik bij mijn code "AppActivate ("Microsoft Excel - vacatures-ressort.versie2015.xlsx")" toegevoegd waardoor, ongeacht het aantal geopende xls-files, toch de focus op de juist file wordt gelegd (mss wel niet de "properste" oplossing maar blij dat het werkt)
Nogmaals hartelijk dank, door je oplossing zag ik mijn fout in mijn redenering....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan