Access 2010, meer dan 1 record in Web Access form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martyin

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
In Access 2010: Webcontrol werkt.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om meer dan 1 record zichtbaar te krijgen op b.v. Bing Maps. :confused:
De kaart is gekoppeld aan een adressen bestand met een calculated field waar het volledige adres wordt uitgelezen en in de browser control wordt gebruikt. :D

Het zou fijn zijn als je op de kaart gelijktijdig meerdere adressen kunt weergeven die b.v. in de buurt van het gekozen adres liggen. :thumb:

En nu we toch bezig zijn, bij Bing kun je meerdere adressen ingeven voor routeplanning. :shocked:
Als bovenstaande werkt zou het handig zijn als je de geselecteerde records kunt bundelen zodat je een routeplanning krijgt.
Volgende stap is dan logisch, berekenen van de meest ideale route...

Als iemand hierbij kan helpen hoor ik het graag.... :thumb:

Greetz,

Martin

Kun je een voorbeeldje maken van de situatie? Want zo uit het hoofd wordt het wat lastiger en kost het best wat tijd om zelf een voorbeeldje te maken...

Kun je een voorbeeldje maken van de situatie? Want zo uit het hoofd wordt het wat lastiger en kost het best wat tijd om zelf een voorbeeldje te maken...

Hoi OctaFish

Bedankt voor je snelle reactie.
Voorbeeldje is wat lastig...

Maar het is niet echt moeilijk te begrijpen...
Stel je hebt een query die (als er b.v. een filter staat op de plaats Arnhem) een selectie oplevert van bv. 5 adressen...
Dan zou je die 5 adressen in de plaats Arnhem tegelijk op de kaart willen zien.
Erg handig als je een route naar die 5 adressen wilt plannen.
De webcontrol werkt alleen op een "Enkel" formulier en niet op een doorlopend.
Het formulier laat dan dus 1 van de 5 adressen zien war je doorheen kunt bladeren...
Die worden dan wel afzonderlijk getoond.
Als dit wel werd ondersteunt is het simpel, ... Maar het komt er dus op neer dat ik graag meerdere adressen tegelijk in het browservenster weergegeven zou willen hebben, lees: meerdere "full address" velden, of records.. net hoe je het noemen wilt.

Begrijp je wat de bedoeling is? :p

Ik zou toch graag zien hoe je de webpagina aanstuurt vanuit je formulier. Want daar zit denk ik het probleem. Bovendien gebruik ik die website nooit, dus ik weet ook niet wat hij kan, en hoe hij er uit ziet in een webcontrol. Het hoeft ook alleen maar een voorbeeld te zijn met een paar records, de query waar het om gaat, en uiteraard het formulier met de webbrowser. Kortom: ik zie liever hoe je het tot nu toe hebt gemaakt, om vandaar uit verder te puzzelen. En het scheelt ons een hoop tijd...

Ik zou toch graag zien hoe je de webpagina aanstuurt vanuit je formulier. Want daar zit denk ik het probleem. Bovendien gebruik ik die website nooit, dus ik weet ook niet wat hij kan, en hoe hij er uit ziet in een webcontrol. Het hoeft ook alleen maar een voorbeeld te zijn met een paar records, de query waar het om gaat, en uiteraard het formulier met de webbrowser. Kortom: ik zie liever hoe je het tot nu toe hebt gemaakt, om vandaar uit verder te puzzelen. En het scheelt ons een hoop tijd...

Voorbeeld gaat dus niet.

Formulier is gewoon gebaseerd op een lijstje adressen.
Naam
Adres
Woonplaats.

Dan een "calculated field, waarbij de velden Adres en woonplaats worden samen gevoegd.

Vervolgens formulier ontwerpmode en de knop "Webbrowser beheer"gebruiken om een browser window er in te plaatsen.
Er verschijnt een box waar je de standaard website kan ingeven.
Dat kan elke willekeurige site zijn , van google maps tot en met Bing.
(Ik heb gekozen voor Bing omdat deze ook de "meerdere adressen"optie heeft...
Maar dat hoeft niet meteen.)
Het kan dus ook google maps zijn.

Vervolgens geef je in de box er onder aan wat de expressie moet zijn.
Dit is de verwijzing (lees koppeling) die zijn informatie uit het veld haalt waar het "full Address" in staat.
Op moment van openen staat er dus een full address in het veld wat hij vervolgens meteen in de brouwser erbij zoekt om weer te geven.

Het is vrij gemakkelijk even te bouwen als je zelf een adressen bestandje hebt (wat ik wel verwacht gezien je ervaring)

Klik op Maken, en dan formulier. dan heb je meteen de basis, vervolgens de stapjes uitvoeren zoals hier boven. Minder dan 1 minuut werk. En het is nog handig ook.
;)

PS
Voorbeeld staat hier:
http://www.youtube.com/watch?v=vMv2TjCCJCY

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan