Access 2010 Meerdere vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinr1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Hallo allemaal,

Hier een paar (waarschijnlijk) standaard vragen.
Zal denk ik niet zo moeilijk op te lossen zijn.

Ik heb een formulier gemaakt van een tabel. Formulier en Tabel zijn al gelinkt en de Velden ook.
Het tabel heet: Klacht Toevoegen.
Als er een klacht wordt toegevoegd moet er dus automatisch een nieuwe record komen in de tabel met de ingevulde gegevens van het formulier.

Hieronder een print screen van mijn ideeën.
Test101.png

En als er bijvoorbeeld een nieuwe klacht is toegevoegd, en vervolgens weer 1, dat je de vorige informatie niet ziet. Dus dat alles 'ververst' wordt :S...

** Zelf heb ik al heel wat lopen googlen en 'how to's' gelezen alleen ver kwam ik niet.
Misschien dat iemand mij redelijk op weg kan helpen. Van de VBA's ben ik niet echt. Allemaal ingewikkeld. Macro's lukt me aardig en de functies in Access zelf. **

:eek:

Helemaal snappen doe ik de titel niet, want ik zie maar één vraag ;) En da's niet echt een groot probleem; je wilt blijkbaar een formulier dat je alleen maar kunt gebruiken voor invoer? Kwestie van de Formulier eigenschap <Gegevensinvoer> op Ja zetten. Overigens snap ik dan weer niet wat je bedoelt met:
Als er een klacht wordt toegevoegd moet er dus automatisch een nieuwe record komen in de tabel met de ingevulde gegevens van het formulier.
Als een formulier is gekoppeld aan een tabel, dan werk je a.h.w. rechtstreeks in de tabel; alles wat je invult vul je derhalve niet in het formulier in (dat slaat namelijk niks op) maar in de tabel. Met de knop <Nieuw record> op je formulier ga je naar een nieuw record, en kun je opnieuw beginnen. Geen macros nodig (gelukkig maar....)

Mijn tip? Vergeet macro's, maar probeer je te verdiepen in VBA. Daar heb je (zeker op de lange termijn) veel meer aan. Zelf heb ik mij nog nooit in macro's verdiept, en ik ben er ook niet slechter van geworden! (hoop ik dan toch tenminste....)

Mijn tip? Vergeet macro's, maar probeer je te verdiepen in VBA. Daar heb je (zeker op de lange termijn) veel meer aan.

Dat is een heel slecht advies als het Access 2010 betreft!!

Mag je vinden, maar al verbetert Microsof de macro's nog 100 jaar, je zult er nooit zoveel mee kunnen doen als met VBA. Dus voor serieus ontwikkelen zul je ooit over moeten stappen. Ik zeg dan: bespaar je die tijd, en leer het gelijk goed... Maar zullen we on topic blijven??

Ja gelukt. Alleen stel dat ik een klacht heb toegevoegd - > ik ga weer naar het menu.
Van het menu - > naar een nieuwe klacht. Dan zie ik de informatie weer van hetgeen wat ik eerst heb ingevuld.

Wat bedoel je met: ik ga weer naar het menu? Als je bedoelt dat je het formulier opnieuw opent, en je hebt niks aan de standaardinstellingen van het formulier verandert, dan zie je inderdaad alle records. Je moet de eigenschap <Gegevensinvoer> van het formulier op Ja zetten, als je het formulier alleen wilt gebruiken om gegevens in te voeren. Als je dat doet, kun je het formulier overigens niet zonder meer gebruiken om gegevens terug te kijken, dus daar moet je dan weer een ander formulier voor maken...
Zelf start ik een formulier vanaf een hoofdformulier, waarbij je dan een knop hebt met <Nieuw record>, en een knop <Gegevens bekijken> (ik hou de namen even algemeen). Aan de knoppen hang je dan code waarmee je een formulier ofwel in Gegevensinvoer opent, ofwel in Leesmodus. En met zo'n constructie kun je dus met één formulier werken. Afhankelijk van de taak verander je dus de functie van het formulier.

Mag je vinden, maar al verbetert Microsof de macro's nog 100 jaar, je zult er nooit zoveel mee kunnen doen als met VBA. Dus voor serieus ontwikkelen zul je ooit over moeten stappen

Wil je Access 2010 ten volle benutten, dan zul je gebruik moeten maken van macros, dood eenvoudig omdat dat via VBA niet kan. Dat is serieus ontwikkelen.
Dat jij niet met macros wilt werken dat mag, vele echte Access-kenners deden al jaren geleden en doen dat nog. Maar dat is wel in eerdere versies van Access en niet versie 2010.

Nee sorry, ik maak gebruik van een draaitabel.
Had gewoon een onduidelijke uitleg geplaatst.

Het lag aan m'n bron.
i.p.v. GaNaar moest ik invullen: OpenForm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan