Access 2010 Records alleen lezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JCC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JCC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2012
Adressenslijst formulier records na ingave als "read only" zetten.

Na jaren niet meer met Access te hebben gewerkt ben ik opnieuw begonnen met Access 2010.
Ik wil een adressenlijst maken waar je via een formulier gegevens kan ingeven maar zodra je alles hebt ingeven en naar een nieuw record gaat er geen wijzigingen meer kunnen gebeuren.
Mijn bedoeling is om met een knop te werken vb. "aanpassen gegevens" waar een code achterzit, als ik daar opklik kunnen de gegevens aangepast worden en via een knop vb "opslaan" staat alles dan terug als alleen lezen.
Ik weet dat je een volledig formulier als "read only" kan ztten maar ik werk met een keuzelijst met invoervak en dit mag niet als alleen lezen staan als je een adres (naam) opzoekt.

Hoe doe ik dit het best?

Ik heb al veel gevonden via deze website waarvoor dank maar deze vraag voor versie 2010 heb ik nog niet gevonden.

Dank bij voorbaat.

Deze vraag is er niet voor 2010 omdat het antwoord hetzelfde is als voor de andere versies: als het formulier op <Bewerken toestaan> = Nee staat, dan geldt dat ook nog steeds voor keuzelijsten. Je kunt de modus uiteraard op JA zetten als je de keuzelijst kiest, en bij <Na bijwerken> (en na het opzoeken) zou je de status dan weer op NEE kunnen zetten. Zo even uit de lucht gegrepen en getest, en lijkt te werken.

Beste
Bedankt voor de info maar lukt niet echt, na wat te hebben gezocht denk ik dat het met “allowAdditions” moet lukken maar ik blijf dan nog met probleem van het “keuzeveld met invoervak” dat niet op “false” mag staan.
Bedoeling is dat het formulier standaard niet toelaat om zaken te wijzigen, pas als je op een knop “bewerken” klikt het wel mogelijk moet zijn en ook als er op een 2de knop “nieuw” geklikt wordt er naar een nieuw record gegaan wordt en dan ook in het formulier kan gewerkt worden
Iemand een tip, voorbeeld?

Mvg

Met AllowAdditions stel je in of je records mag toevoegen aan de onderliggende tabel. Dat is niet hetzelfde als een record Bewerken, wat je instelt met AllowEdits, waar je volgens mij naar vroeg :)
Wil je een knop om een record te kunnen bewerken, dan moet je dus de status AllowEdits aanpassen.
Wil je een andere knop om een record toe te voegen, dan moet AllowAdditions in ieder geval op TRUE staan, en DataEntry ook. Dan zet je het formulier in Toevoegmodus met een leeg, nieuw record.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan