Access 2010-runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

Ik heb een aantal 'oude' access-databases (versie 2000) die enkel gebruikt worden om sporadisch data te raadplegen; Daarnaast heb ik ook meerdere access-applicaties (2000 en 2003) die opgezet zijn met werkgroepen.

Nu willen wij over naar Access 2013, dus de applicaties moeten aangepast worden omdat 2013 niet meer werkt met werkgroepen (2010 blijkbaar nog wel). We zouden enkel de applicaties willen migreren die vaak gebruikt worden en nog regelmatig bijgewerkt worden. De applicaties die maar sporadisch gebruikt worden willen we laten draaien onder Access-2010 runtime. Het gebeurd dat zowel access 2010 als 2013-toepassingen op 1 PC gedraaid gaan worden.

Mijn vragen:
Kan dit? Is dit gebruiksvriendelijk? Andere oplossingen?

... omdat 2013 niet meer werkt met werkgroepen (2010 blijkbaar nog wel).
Was dat maar maar waar. Werkgroepen zitten sinds de overgang naar het accdb format niet meer in Access, dus vanaf 2007. Overigens: als je ook Access 2010 hebt, waarom zou je dan overstappen op 2013? Ga dan over naar 2016, of blijf bij 2010.

Het overstappen naar Access 2013 is een beslissing van hogerhand.

Maar kan ik dan een 'oudere' runtime laten runnen op een pc waar ook Access 2013 op is geinstalleerd? En is dit gebruiksvriendelijk?

Ik neem aan dat jullie een testgroep hebben die alle applicaties uittesten. Kwestie van proberen dus :). Anders de db zelf omzetten naar een accde bestand met dus een andere inlogprocedure.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan