Access 97 Gemiddelde berekenen in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jenger

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Hallo allemaal,

dit is een simpele vraagje maar toch vecht ik dagen ermee.

Ik werk met cijfers en wil het gemiddelde berekenen van een ander gemiddelde (Voorlopige_eind).
Voorlopig_eind is in een query en als ik het RUN dan zie ik de resultaten. Nu neem ik het en zet Gem, maar geeft een error.

Maar ik heb een fotoshot gemaakt van de query en hier geattached. Ik heb de namen dichtgemaakt en in de plaats de letter a en b gezet. Zoals U ziet, a heeft een aantal Voorlopige eind cijfer (VE). Van deze VE's wil ik het gemiddelde bepalen voor a.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben en dat iemand mij kan helpen ermee.

Alvast bedankt!

Query.JPG

Ik heb geen idee wat je verder in de eerste kolom hebt staan; als de eerste groep records die met de A begint allemaal cijfers van dezelfde persoon zijn, en als hetzelfde voor B geldt, dan is het heel simpel. Zet in de query de knop Totalen (Sum) aan, en kies voor het veld [Naam] voor <Group by> (standaardwaarde) en voor VE de functie GEM. Dan ben je er.

Hallo octafish!

Bedankt voor je snelle reactie. In de eerste kolom heb ik namen van studenten van de school dus heb ik ze verberg. Ik heb voor a en b gekozen om aan te geven dat het 2 studenten zijn, a en b. Het moest eigenlijk doorgevuld zijn dus eerste kolom de namen van de studenten a a a a a a tot waar b komt, en tweede kolom die cijfers van ze. Sorry dat het zo is uitgekomen maar ik gebruikte paint.

Dan werkt mijn voorbeeld.

Oki!

Bedankt OctaFish! Bedankt voor je snelle reactie en oplossing! Ik zal dit vraagstuk afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan