Access 97 op Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

HermanH

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Na het omzetten van de computer van een vriend van Windows 98 naar Windows XP krijg ik bij een door mij gemaakt programma in Access 97 (SR2b) bij ieder rapport met variabelen foutmeldingen over indeling, bijv.:
Indeling van T in Overzicht Adressen is niet juist. Installeer MS-Access opnieuw. Indien u ervaring heeft met aanpassen van het register, kunt u ook proberen de instellingen van het register aan te passen. Druk op Help voor meer informatie over het aanpassen van het register.

De betreffende register-instellingen heb ik vergeleken met die op een Windows 98 computer. Deze zijn op een aantal aanhalingstekens om waarden, zoals "yes" in Windows 98 en yes in Windows XP na gelijk.

Klik ik die foutmeldingen weg, dan werkt het programma daarna gewoon goed. Dus de fout treedt alleen op bij het eerste rapport dat wordt geopend. Het vervelende is dat dezelfde foutmelding in sommige rapporten meer dan 10 keer herhaald worden.

Is iemand bekend met dit probleem?
Zo ja, is er een oplossing voor?

Zelf ga ik de volgende keer dat ik bij die vriend ben, trachten om de database te laten repareren.

De bedoeling is dat alle PC's die met het programma werken in XP komen.

-----------------
Met vriendelijke groeten,
HermanH

MS Access 2003 geïnstalleerd en database geconverteerd. Daarmee is het probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan