Access - adreslijst op 1 blz laten passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mowat2

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
Berichten
64
Ik gebruik access regelmatig voor adreslijsten.Als ik een lijst wil printen dan lukt het me dikwijls niet om alle gegevens op 1 bladzijde te krijgen ( bv. het land kan er na het adres net niet op.) Is het in access mogelijk, zoals in bijvoorbeeld Excel , om een blad gegevens juist in 1 pagina te laten passen. (Excel vergroot of verkleint de gegevens tot ze er in passen)
Bedankt alvast.
 
1) een 1ste mogelijkheid is de richting van het blad te draaien.

2) 2de mogelijkheid is de velden zodanig aan te passen dat alles op 1 regel kan. De maximum veldlengte is bepaald bij de opmaak van de records.
 
Geplaatst door verstroger
1) een 1ste mogelijkheid is de richting van het blad te draaien.

2) 2de mogelijkheid is de velden zodanig aan te passen dat alles op 1 regel kan. De maximum veldlengte is bepaald bij de opmaak van de records.

Aan Verstroger : bedankt voor je reactie , maar de richting van het blad staat al op landscape en de marges zijn al aanpast .
Ook de veldbreedte is al aangepast zodat er geen ruimte te veel gebruikt wordt.
In excel wordt het probleem opgelost doordat het programma het geselecteerde bereik automatisch aanpast aan de afmetingen van het A-4 papier. Mijn vraag was of access dat ook kan en hoe dat dan kan ingesteld worden.
Groetjes
 
Aanpassen tekst op A$

Helaas, de mogelijkheid die je bedoeld uit Excel kent Access (zover ik weet) niet, als je meer informatie op een pagina wil krijgen is de enige mogelijkheid om de velden van het rapport te voorzien van een ander letterformaat en de velden van dichter bij elkaar te schuiven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan