Access applicatie publiceren op Sharepoint Site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Berichten
171
Na wat verdieping lees ik dat een beperkt aantal gebruikers tegelijk gebruik kunnen maken van een access applicatie, geplaatst op een netwerk.

Mijn vraag: wordt dit probleem verholpen door de Access applicatie te publiceren binnen een Sharepoint site zodat er bijv.100 gebruikers tegelijk gebruik kunnen maken van de applicatie?
 
Zolang daar een Access database achter zit, blijft het probleem. Overigens wordt het probleem al een stuk minder als je met meerdere Frontends werkt, en al helemaal als je met niet-gebonden datasets werkt, waarbij de gebruiker alleen maar met de backend connect als er data wordt overgedragen.
Maar wil je met veel meer gebruikers tegelijk werken, dan is een upgrade naar SQL Server (Express) aan te raden. Al dan niet via Sharepoint.
 
@OctaFish: in je handleidingen Access voor beginners (waarvoor overigens nog dank) heb je het in het begin over een database zoals je hierboven beschrijft. Eentje die alleen met de backend connect als er gegevens worden overgedragen. Ik kan echter (kan zeker ook aan mij liggen) niet in je handleiding terugvinden hoe je dit maakt. Er staat wel prima beschreven hoe je een frontend-backend constructie maakt, maar het stuk in VBA waar je het over hebt zie ik nergens terug. Heb je dit wellicht ergens beschreven staan?
 
Dat onderdeel is nog niet aan bod gekomen, en staat dus nog op de rol. Komt dit jaar nog aan bod :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan