Access - controls toevoegen @runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

plaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Hallo allemaal,

ik zit met een probleem. Ik wil voor een access applicatie een subformulier maken die dynamisch opgebouwd wordt. Dat betekent dat de controls die zichtbaar moeten worden op het formulier, dus afhankelijk zijn van het de data in een tabel of uit een query.

In Excel vba kun je gewoon met Me.Controls.Add een control toevoegen aan het formulier. In access echter krijg je dan de melding dan de methode 'Add' niet bestaat voor Me.Controls.

Is iemand die een oplossing weet waarmee je wel op runtime niveau een formulier kunt opbouwen onder access vba?

Alvast bedankt!

Zelfde probleem

Plaan, heb jij ondertussen de oplossing al gevonden, want deze vraag dateert uit 2008. Zou jij die dan even kunnen posten alsjeblieft?

Ben bezig met een enquête in acces en afhankelijk van de vraag moeten er automatisch een aantal checkboxes of optionbuttons. Omdat het aantal verschilt van vraag tot vraag moeten ze automatisch geladen worden.

google heeft me nog niet vooruit geholpen
Alvast bedankt!

Zet het maximum aantal controls dat je nodig het in het formulier.
Beïnvloed het aantal te tonen controls met de eigenschap visible. Dit werkt veel sneller/efficiënter dan dynamisch opbouwen van een formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan