access data exporteren naar bestaande excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakazoid

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Hallo,

Ik heb een uitdaging met access :)

Op mijn werk gebruiken we access om datum's van producten overzichtelijk te maken in een raport vorm.
Alleen nu is het zo dat een andere afdeling deze graag digitaal wil hebben in een excel bestand die zij hebben gemaakt.

Nu lukt het mij wel om de data die normaal in het raport komt gelijk uit te laten spugen in een excel bestand alleen dan maakt hij een nieuw bestand aan
en is alle bestaande data in het excel bestandje weg.

Is er een manier om die data die normaal in een raport komt te staan om te zetten naar een bestaand excel bestand?

Ik snap je vraag niet helemaal; je wilt blijkbaar gegevens exporteren naar Excel, maar ik snap al niet wat dat rapport daar mee te maken heeft; een rapport exporteren naar Excel levert geen geweldige layout op in Excel. Je kunt beter de query die je voor het rapport gebruikt exporteren. En dat je daar nieuwe bestanden bij maakt lijkt mij ook logisch. Maar hoe kan een nieuw bestaand de bestaande data overschrijven?

sorry voor de ondelijkheid,

wij gebruiken nu de raport functie, de data die in het raport komt te staan moet nu naar excel.

Maar in het Excel bestand staan al gegevens die bewaard moeten blijven. Dus in het excel bestandje moeten de gegevens aangevuld worden.

Aangevuld, zeg je. Dat wordt ingewikkeld want dan moet je een lastige procedure schrijven die vanuit Access het Excel bestand opent, de laatste rij opzoekt +1 en daar de gegevens uit de query (je blijft consequent rapport zeggen, maar dat gaat echt niet werken) die je voor het rapport gebruikt bij zetten. Dat is, zonder voorbeeldje, niet echt te doen. Dus graag een voorbeeld van het Excel bestand en de database :).

sorry voor de late reactie,

de database kan ik niet sturen hij is meer dan 25 Mb groot, maar het excel bestandje ziet er zo uit.

Dat van die raporten is hoe wij het deden, het excel bestandje moet het worden.

sorry ben hierin best wel een noob :)

Bijlagen

de database kan ik niet sturen hij is meer dan 25 Mb groot, maar het excel bestandje ziet er zo uit.
We hoeven uiteraard niet de hele database te hebben; alleen datgene dat nodig is voor je vraag. Dat is dus de tabel/query die je gebruikt, het formulier en het rapport. En een aantal records want ik denk niet dat er iemand staat te trappelen om zelf eerst nog een db te moeten maken voor de export. Nog afgezien van dat ik vast een andere db maak als die jij gebruikt. Het gaat uiteindelijk om de database, niet om het Excel bestand. Hoewel dat dus wel handig is om erbij te hebben i.v.m. het aanroepen van de juiste bestanden.
Je db wordt sowieso ook al kleiner als je hem comprimeert, en zipt. Maar nogmaals: we hoeven niet de complete db te hebben, maar wel genoeg (dummy) data om de procedure op de juiste manier te kunnen testen.

ok ik probeer even de data over te zetten in een lege db en zet het online als ik zover ben.

Prima, we wachten af :).

na een snelle knip en plak actie :)

na een paar fout meldingen van dat hij het bestand niet kan uploaden heb ik hem even op mijn webadres gezet.

http://members.upc.nl/h.vandegouw/voorbeeld.accdb

als je nu het formulier opent en hierin DMVS, SOWS, 1-1-2016 kiest dan "lijst bekijken" krijg je wat we nu hebben, en als dit in dat excel bestandje ingevuld kan worden.

Ik zal er vandaag naar proberen te kijken.

Vandaag was wat later, ben behoorlijk geschrokken van die macro's :). Heb je de vraag nog openstaan, of heb je inmiddels al een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan