Beste,
Vanuit Excel probeer ik een word-document te laten samenvoegen met het Excel-bestand. Vervolgens probeer ik het voor elkaar te krijgen (met behulp van messagebox) om mailtjes vanuit hetzelfde word-document te versturen. Excel heeft de nodige kolommen gevuld, waarna ik met een druk op de knop een word-document laat openen. Het word-document heeft vervolgens een macro die start op het moment dat het document wordt geopend. Dit loopt goed tot het moment dat de mail moet worden samengevoegd vanuit hetzelfde excel-bestand.
Ik krijg de volgende melding(en):
Aanmelding bij ODBC Excel-stuurprogramma mislukt
De Microsoft Access-database-engine kan het bestand D:\xxxxx niet openen of opslaan. het is exclusief door een andere gebruiker geopend of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken en opslaan.
Het Excel-bronbestand geeft tegelijkertijd ook een melding:
Microsoft Excel wacht totdat een andere toepassing een OLE-bewerking heeft voltooid.
Ik heb niet veel verstand hiervan, ben absoluut een beginneling die met Macro's opnemen / knippen-plakken en googelen probeert verder te komen. Ik heb het vermoeden dat het Excel-bestand wordt gebruikt voor het samenvoegen van de brieven en dat ik niet tegelijkertijd nogmaals hetzelfde Excelbestand kan gebruiken voor het samenvoegen van de mailtjes. Ik denk dat ik voor het opnieuw opvragen van gegevens op een of andere manier eerst de excel-gegevens moet sluiten of mij moet afmelden, voordat ik opnieuw gebruik kan maken van dezelfde database.
Hieronder een stuk van de code in het Word-document:
Ik ben erg benieuwd of het uberhaupt wel mogelijk is. Mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag.
Groet!
Word en Excel 2010
VBA 7.0
Windows 7 64bit
Vanuit Excel probeer ik een word-document te laten samenvoegen met het Excel-bestand. Vervolgens probeer ik het voor elkaar te krijgen (met behulp van messagebox) om mailtjes vanuit hetzelfde word-document te versturen. Excel heeft de nodige kolommen gevuld, waarna ik met een druk op de knop een word-document laat openen. Het word-document heeft vervolgens een macro die start op het moment dat het document wordt geopend. Dit loopt goed tot het moment dat de mail moet worden samengevoegd vanuit hetzelfde excel-bestand.
Ik krijg de volgende melding(en):
Aanmelding bij ODBC Excel-stuurprogramma mislukt
De Microsoft Access-database-engine kan het bestand D:\xxxxx niet openen of opslaan. het is exclusief door een andere gebruiker geopend of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken en opslaan.
Het Excel-bronbestand geeft tegelijkertijd ook een melding:
Microsoft Excel wacht totdat een andere toepassing een OLE-bewerking heeft voltooid.
Ik heb niet veel verstand hiervan, ben absoluut een beginneling die met Macro's opnemen / knippen-plakken en googelen probeert verder te komen. Ik heb het vermoeden dat het Excel-bestand wordt gebruikt voor het samenvoegen van de brieven en dat ik niet tegelijkertijd nogmaals hetzelfde Excelbestand kan gebruiken voor het samenvoegen van de mailtjes. Ik denk dat ik voor het opnieuw opvragen van gegevens op een of andere manier eerst de excel-gegevens moet sluiten of mij moet afmelden, voordat ik opnieuw gebruik kan maken van dezelfde database.
Hieronder een stuk van de code in het Word-document:
Code:
Private Sub Document_Open()
Tekst = "Wil je de brieven aanmaken?"
Knoppen = vbYesNo + vbDefaultButton1 + "4064" + vbQuestion
Antwoord1 = MsgBox(Tekst, Knoppen)
If Antwoord1 = vbYes Then
ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLetters
ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
"D:\xxxxx.xlsm" _
, ConfirmConversions:=False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, _
AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _
WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, _
Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:= _
"Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=D:\xxxxx.xlsm;Mode=Read;Extended Properties=""HDR=YES;IMEX=1;"";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:Registry Path="""";Jet " _
, SQLStatement:="SELECT * FROM `Blas1$`"", SubType:= _
wdMergeSubTypeAccess
With ActiveDocument.MailMerge
.Destination = wdSendToNewDocument
.SuppressBlankLines = True
With .DataSource
.FirstRecord = wdDefaultFirstRecord
.LastRecord = wdDefaultLastRecord
End With
.Execute Pause:=True
End With
'Activeer het originele sjabloon
Windows("YYYYY").Activate
Tekst = "De brieven zijn aangemaakt." & vbCrLf & "" & vbCrLf & "Wil je deze ook direct per mail versturen?"
Knoppen = vbYesNo + vbDefaultButton1 + vbQuestion
Antwoord3 = MsgBox(Tekst, Knoppen)
If Antwoord3 = vbYes Then
[B]A) HIER KRIJG IK VOLGENS MIJ DE FOUTMELDING [/B]
' Samenvoegen van mail met macro
ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdEMail
ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
"D:\xxxxx.xlsm" _
, ConfirmConversions:=False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, _
AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _
WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, _
Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:= _
"Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=D:\xxxxx.xlsm;Mode=Read;Extended Properties=""HDR=YES;IMEX=1;"";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:Registry Path="""";Jet " _
, SQLStatement:="SELECT * FROM `Blad1$`", SQLStatement1:="", SubType:= _
wdMergeSubTypeAccess
With ActiveDocument.MailMerge
.Destination = wdSendToEmail
.SuppressBlankLines = True
With .DataSource
.FirstRecord = wdDefaultFirstRecord
.LastRecord = wdDefaultLastRecord
End With
.Execute Pause:=False
End With
ActiveWindow.Close SaveChanges:=wdDoNotSaveChanges
[B]B) HAAL IK DE REGELS TUSSEN A EN B WEG, DAN LOOPT DE MACRO GOED DOOR
[/B]
Tekst = "De mailtjes zijn verstuurd." & vbCrLf & "" & vbCrLf & "Druk nu de door jou aangemaakt brieven af!"
Knoppen = vbDefaultButton1 + vbExclamation
Antwoord4 = MsgBox(Tekst, Knoppen)
ActiveWindow.Close SaveChanges:=wdDoNotSaveChanges
Else
Enzovoort.....
End Sub
Ik ben erg benieuwd of het uberhaupt wel mogelijk is. Mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag.
Groet!
Word en Excel 2010
VBA 7.0
Windows 7 64bit