access database in de cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdater

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Is er iemand die ervaring heeft om een backend database (access) in de cloud te plaatsen? en de front end lokaal op de pc van de gebruikers, (in de praktijk zouden er een 10 tal personen toegang moeten hebben) gaat dit via een sharepoint of hoe begin ik hier het beste aan?
Persoonlijk dacht ik de backend in de dropbox (cloud) te willen plaatsen maar ik heb geen idee of dit zal lukken? Alle suggesties zijn welkom.
groeten,
Rik

Welke cloud solution heb je? Bij standaard SharePoint instellingen mag je geen access databases uploaden, hoewel je wel je access kan converteren in Sharepoint lijsten. SharePoint is ook niet bedoeld als database oplossing. Andersom kan wel, Access kan lijsten uitlezen die op SharePoint staan.

Welke versie van access heb je?

Versie 2010 laat toe om je database in sharepoint te plaatsen en ze daar te laten gebruiken door Sharepoint users.
Er is voldoende doc te vinden op Google.
Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

Spijtig genoeg heb ik enkel access 2007. In feite ben ik bezig met een projectje om in een school te kunnen gebruiken , gezien er geen financiele middelen voorhanden zijn in de school ben ik op zoek om mijn databank door verschillende gebruikers tegelijk te te laten gebruiken. Probleem is dat zij echter geen server hebben waar ik mijn back end kan op plaatsen om op die manier iedereen van een lokale geinstaleerde front end te voorzien. Dropbox lijkt dus niet de oplossing. Mss kan men ergens gratis een serverdienst aanschaffen?? Als iemand een oplossing heeft, dan is dat zeker welkom. De bedoeling is wel dat iedereen er zou kunnen op werken en of dat men het zou kunnen consulteren.
Ps': ik zal eens zoeken of er ergens gratis cloudruimte is te vinden waar ik dit voor elkaar krijg al vrees ik dat de linken niet zullen werken, maar ja dromen mag altijd hé.
Grtn,
Rik:shocked::d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan