Access Database maken

Jeremie Bekaert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2025
Ik ben ziekelijk zit meer in bed dan wat anders ik heb twee delen een TV en een laptop dus veel tijd Ik wil mijn nog wat bewerken en wil een database zelf maken Ik heb al van alles wat gedaan zelf ook een boek gekocht (aan de slag met Databases en access 2013 daar sta in het begin van het boek dat je veel kan vinden op internet naar dat een code moet hebben inderdaad de code sta zelf in het boek naar kan naar 1 maal gebruikt woeden mijn vraag kan er een vriendelijk persoon mij eens helpen hoe ik het moet doen AUB zo dat ik daar stilletjes kan aan beginnen bedankt op voorhand Jeremie

Die eenmalige codes kun je maar op 1 apparaat gebruiken. Maar hebt het over een laptop en tv, dus dan heb je aan 1 code genoeg.

Mocht je een nieuwe code moeten aanschaffen, kies dan voor Office 2024. De versie 2013 is inmiddels behoorlijk uit de tijd. Niks mis mee om de basis te leren overigens

• Leuk
Waarderingen: Aar
Als je de code al een keer hebt gebruikt, dan vermoed ik dat je de bestanden die je kan downloaden ook ergens hebt opgeslagen. Dus ik zou die map eens opzoeken om te kijken of je ze inderdaad hebt opgeslagen. Wel zuinig overigens van de uitgever dat je de bestanden maar één keer kan downloaden.... De kans dat iemand anders hier dit specifieke boek heeft, én de bijbehorende bestanden, lijkt mij niet heel groot. Ik heb ze in ieder geval niet,

De meeste boeken zijn doorgaans zodanig opgebouwd dat je de database die ze als voorbeeld gebruiken nog steeds, ook zonder het bijbehorende bestand, wel kunt maken. Alleen zul je dan alles helemaal zelf moeten bouwen en de data Intypen. Overigens is dat niets mis mee, want je leert er waarschijnlijk nog beter door ook. En uiteraard kun je je vragen altijd bij HelpMij kwijt.

Ik heb zelf een cursus voor HelpMij geschreven die (uiteraard) gratis is, dus die kun je er altijd op naslaan in de Handleidingen sectie.

Terug
Bovenaan Onderaan