Access database omzetten naar een zelfwerkende toepassing mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Q Hans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2007
Ik wil een zelfgemaakte database (gemaakt onder Access 2000) gaan installeren op een netwerk. Om de database te beveiligen wil ik deze graag omzetten naar een zelfwerkende toepassing zodat niemand bij de tabellen, queries en macro's kan komen en deze mogelijkerwijs kan muteren. Als ik er een .mde van maak kun je via de SHIFT toets het opstarten afbreken en kun je wijzigen. Is er een mogelijkheid de db om te bouwen naar een zelfstandig werkende toepassing?

Groeten,
Hans

Als je met de shift toets een mde-file opent geraak je wel in de ontwermodus maar kan je niets veranderen (mde-files dienen net om dat te verhinderen). Er bestaat ook nog "beveiliging op gebruikersnaam", je stelt hier accounts in (een login + paswoord) en geeft hier rechten aan. Ik zelf heb ook een database ontworpen die op een netwerk gebruikt wordt. Hier heb ik 2 accounts ingesteld, 1 voor mij (alle rechten) en 1 voor de gebruikers (alleen records toevoegen)

Die mogelijkheid is er. Je kan hiervoor Access Runtime 2000 downloaden.

Dat kan, dat downloaden.
Alleen heb je daar niet veel aan als je niet eerst een runtime versie hebt gemaakt ;)
En dat doe je met Office Developer 2000 (niet meer beschikbaar).

Groet,

Tardis

Als je met de shift toets een mde-file opent geraak je wel in de ontwermodus maar kan je niets veranderen (mde-files dienen net om dat te verhinderen).

Da's niet juist.
Een MDE bestand is geen beveiligd MDB bestand.
Het enige wat je met een MDE bestand bereikt is dat code gecomprimeerd wordt en voor een doorsnee gebruiker niet te lezen/wijzigen is.
Met tabellen en queries kun je ook in een MDE bestand romelen wat je wilt.

Groet,

Tardis

Da's niet juist.
Een MDE bestand is geen beveiligd MDB bestand.
Het enige wat je met een MDE bestand bereikt is dat code gecomprimeerd wordt en voor een doorsnee gebruiker niet te lezen/wijzigen is.
Met tabellen en queries kun je ook in een MDE bestand romelen wat je wilt.

Groet,

Tardis

Wijzigingen in desgin dan

Ja, ik maak ook wel eens facturatie progs, voor mensen die geen Access hebben. Voor het installatie pakket gebruik ik uiteraard de Developper extensions, maar die includen ook je runtime files. Dus, vermits in de runtime files ook de access exe aanwezig is, lijkt het logisch dat je ook in die omgeving een toepassing kunt opstarten.

Ja, ik maak ook wel eens facturatie progs, voor mensen die geen Access hebben. Voor het installatie pakket gebruik ik uiteraard de Developper extensions, maar die includen ook je runtime files. Dus, vermits in de runtime files ook de access exe aanwezig is, lijkt het logisch dat je ook in die omgeving een toepassing kunt opstarten.

Jouw eerdere reaktie aan TS suggereert dat je met Access Runtime een executable kunt maken kan.
En da's, dacht ik, niet mogelijk.

Groet,

Tardis

Dit is wel mogelijk dacht ik (ben ik bijna zeker van ), je kan een database openen op een pc waar office niet op is geïnstalleerd. Een nadeel is dat als je zelf programmeerd in access dit echt 100% correct moet zijn anders werkt de toepassingh niet.

Jouw eerdere reaktie aan TS suggereert dat je met Access Runtime een executable kunt maken kan.
En da's, dacht ik, niet mogelijk.

Groet,

Tardis

Een .exe file maak je daar niet mee. Wel kan je een access toepassing (mdb,mde..)starten zonder dat Access op de pc geinstalleerd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan