Access database online

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim066

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik ben een programma aan t maken voor mensen die gegevens willen bewaren maar steeds op een andere locatie willen inloggen maar dat is lastig als je de db in je netwerk zet of in t programma zelf dus wil ik deze db op internet zetten maar hoe kan ik verbinding maken met internet als ik de db in wil via het programma.

Dus weet iemand hoe je verbinding maakt met internet voor de db.

alvast bedankt.

Dit is wel mogelijk, maar alleen heb ik het op een "moeilijke" manier gedaan, had simpeler gekund denk ik.

Maarja, zo heb ik het gedaan (heb helaas geen code voor je, kan op het moment daar niet bij komen).

Laat je VB programma data (POST method) sturen naar een PHP script, de PHP script zal de gegevens dan in je database zetten. En gebruik de HttpWebResponse om dus te kijken of het gelukt is (in je PHP script een if en else gebruiken dat als het goed gaat, je print("OK"); doet en bij else, fout dus print("FOUT"); dan kun je dmv de HttpWebResponse dat weer lezen.

Voor het ophalen van informatie heb ik deze methode ook gebruikt.

Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar is. Ik zal nog even voor je kijken of ik de code weer kan vinden, maar vrees het ergste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan