Henk Benter
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mei 2010
Voor ons bedrijf heb ik een acces toepassing gemaakt. Deze heb ik gesplitst in de frontend en een backend. De frontend is lokaal opgeslagen bij verschillende gebruikers (4 gebruikers) en de backend staat op de server bij onze hoofdvestiging. Middels koppelingsbeheer heeft een ieder toegang tot de backenddatabase. Dit gaat allemaal prima. Waar we veel problemen mee hebben is het behouden van snelheid. Ook komt het dikwijls voor dat de toepassing vastloopt. Foutmeldingen in macros die je lokaal niet hebt. Dit levert nogal wat frustratie op bij de verschillende gebruikers. Ben al geruime tijd aan het zoeken naar een mogelijke oplossing maar heb deze niet gevonden tot op heden. Msql, sharepoint ado dao, van alles heb ik gelezen. Wat kan ik doen om het e.e.a. stabieler en sneller te krijgen, zodat de gebruikers er prettiger mee werken, zonder heftige ingrepen. Overigens, de voormelde problemen zijn er niet als ik lokaal deze toepassing laat draaien, de toepassing zit goed in elkaar. Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar of tien geleden ook een toepassing had draaien via terminalserver. Dit werkte destijds prima. Ben benieuwd naar mogelijke oplossingen.