Access database op een server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Voor ons bedrijf heb ik een acces toepassing gemaakt. Deze heb ik gesplitst in de frontend en een backend. De frontend is lokaal opgeslagen bij verschillende gebruikers (4 gebruikers) en de backend staat op de server bij onze hoofdvestiging. Middels koppelingsbeheer heeft een ieder toegang tot de backenddatabase. Dit gaat allemaal prima. Waar we veel problemen mee hebben is het behouden van snelheid. Ook komt het dikwijls voor dat de toepassing vastloopt. Foutmeldingen in macros die je lokaal niet hebt. Dit levert nogal wat frustratie op bij de verschillende gebruikers. Ben al geruime tijd aan het zoeken naar een mogelijke oplossing maar heb deze niet gevonden tot op heden. Msql, sharepoint ado dao, van alles heb ik gelezen. Wat kan ik doen om het e.e.a. stabieler en sneller te krijgen, zodat de gebruikers er prettiger mee werken, zonder heftige ingrepen. Overigens, de voormelde problemen zijn er niet als ik lokaal deze toepassing laat draaien, de toepassing zit goed in elkaar. Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar of tien geleden ook een toepassing had draaien via terminalserver. Dit werkte destijds prima. Ben benieuwd naar mogelijke oplossingen.

Foutmeldingen in macros die je lokaal niet hebt.
Dit snap ik niet helemaal; draaien de macro's (ik hoop stiekem dat je VBA code bedoelt) op de backend?

Het gaat om een macro recordvernieuwen. Hierover heb ik gelezen dat op vastgestelde tijden microsoft access de toepassing bij werkt. Hier struikelt de toepassing op. Gevolg, de databasetoepassing loopt vast, gezeur van gebruikers, enz..

Wanneer ik 's avonds thuis via een VPN verbinding notabene draadloos contact maak met de databasetoepassing werkt alles perfect (waarschijnlijk op dat moment 1 gebruiker). De snelheid zit er dan goed in, de toepassing raakt niet in de stress.

Ik ken de macro RecordVernieuwen niet (denk ook niet dat ik sta te popelen op een kennismaking) en vraag mij af waarom je die überhaupt nodig hebt?

Als het probleem zich voor doet, dan zal ik een schermafdruk maken. Het betreft namelijk niet een macro of vba code wat ik heb gemaakt. Wordt vervolgd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan