Access Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertWeckx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2023
Berichten
1
Hallo,
in het verleden heeft er iemand voor onze organisatie een access database ingericht die gekoppeld is aan multivers, deze werkt perfect, hoewel er ondertussen wat wensen zijn om dit systeem te verbeteren.
ik zal starten met de eerste vraag. voor ons is dit een planningstool, op klantniveau kunnen wij het aantal lopende en afgeronde opdrachten terug vinden die je hier kan zien, bv opdracht 15327 of opdracht 17301
op dit ogenblik staan deze gerangschikt van oud naar nieuw, wat wil zeggen dat we altijd moet scrollen om de recente planning te zien te krijgen. hoe kunnen we deze "simpel" omdraaien? dus van jongste planrecord naar oudste?
iemand een idee wat te doen, ik denk via Indelingsweergave, ergens in het eigenschappenvenster iets te wijzigen?
Bedankt,
Bert
 

Bijlagen

  • access vraag 01.png
    access vraag 01.png
    1,8 KB · Weergaven: 19
Als het formulier gebaseerd is op een query, kan je die sorteren.
Je kan ook bij de formulier-eigenschappen aangegeven op welke veld er gesorteerd moet worden.

Er is overigens een aparte rubriek voor vragen over Access in de categorie Office (https://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/97-Office).
 
Ik zou het formulier sorteren; wellicht gebruik je de query ook voor andere zaken. Je geeft geen veldnamen aan in je vraag, dus die moet je zelf maar invullen, maar hier een voorbeeldje:
Bij De Eigenschappen van het Formulier ga je naar het tabblad <Gegevens>, en daar vul je bij de regel <Sorteren Op> dan iets in als dit: [Registratiedatum] DESC. In mijn geval heet het datumveld dus Registratiedatu. Wat je óók kan doen, als je een Autonummerveld in de tabel hebt, is om daar op te sorteren. Autonummers lopen per record altijd op, dus als je dit invult: [ID] DESC dan bereik je hetzelfde. Ook hier geldt: controleer je veldnamen :).
En de volgende keer de vraag gewoon in het Access forum stellen, daar hoort-ie thuis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan