Access datasheet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swordfishje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Beste lezer,

Sinds het begin van deze week ben ik al bezig om een raar probleem op te lossen. Tot op heden is met dit met behulp van Google en trial & error nog niet gelukt. Ik heb een formulier in datasheet mode waar mensen uit een combobox projecten kunnen selecteren. Vervolgens wordt er in een tweede combobox taken geladen die horen bij het project welke geselecteerd is in de eerste combobox, dit werkt ook perfect.

Vervolgens kun je op een volgende regel nog een project selecteren. Op deze regel worden ook in de tweede combobox taken die horen bij het geselecteerde project geladen. Voor iedere regel gaat dit goed. Nu is het probleem dat als ik de database splits van de formulieren om een front- en back-end te creëren dit systeem niet goed meer werkt.

Als ik dan een aantal regels in de datasheet heb staan en een taak selecteer dan zijn alle de taken zichtbaar van het geselecteerde project. In de datasheet bijvoorbeeld taak 10 selecteer dan verdwijnen alle overige taken en zijn alleen de taken die bij project 2 horen zichtbaar. Als ik taak 3 seleteer zijn alleen de taken die behoren bij project 1 zichtbaar en verdwijnen de andere taken.

Project Taak
Project 1 Taak 3
Project 1 Taak 6
Project 2 Taak 11
Project 4 Taak 1
Project 2 Taak 10

Het rare is dat dit probleem optreed sinds ik de database heb gesplitst. Als ik exact dezelfde database gebruik waarin de tabellen in hetzelfde bestand staan dan treedt dit probleem niet op. Het is echter geen optie om de database niet te splitsen.

De VBA code die ik gebruik om de rowsource van de tweede combobox om taken te selecteren is als volgt. ID_Parent is hierbij het ID van geselecteerde project

Code:
Private Sub ComboSelecteerTaak_GotFocus()
  With Me![ComboSelecteerTaak]
    If IsNull(Me!ComboSelecteerProject) Then
      .RowSource = ""
    Else
       RowSource = "SELECT Projects.ID, Projects.Project, Projects.ID_Parent " & _
                       "FROM Projects WHERE ((Projects.ID_Parent)=" & CStr(Me.ComboSelecteerProject) & _
                        ") ORDER BY Projects.Project, Projects.ID "
    End If
    Call .Requery
  End With
End Sub

Let wel dat dit probleem alleen op treed als ik de database split. Als ik dat niet doe dan werkt het gewoon perfect en blijven alle eerder geselecteerde taken zichtbaar als er een andere taak wordt geselecteerd.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen met dit probleem aangezien ik ook geen verdere oplossingen heb en kan vinden. Mocht u meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank,

Swordfishje

Edit:
Ik heb het probleem helaas niet op kunnen lossen. Via een extra dialoog scherm heb ik wel een workaround. Daarmee is mijn probleem wel opgelost, bedankt voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan