Mark Straatman
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 mei 2007
Goedenavond,
Ik ben samen met een vriend van me zijn site aan het bekijken of alles goed werkt.
De site werkt goed in Firefox en safari, maar in Iexplore begint ie te klagen (altijd weer die zeurende IE).
wat blijkt nou, in de javascript code die op de pagina's wordt gebruikt, wordt er een open en send method gebruikt, waarvan de open method de toegang geweigerd geeft.
ik denk dat het komt omdat de script die hij heeft gebruikt (we hebben beiden geen goeie kennis van ajax, dus de code is gecopypasted), voor een oudere versie is van IE, IE6 bvb, terwijl we nu al op de IE8 zitten.
de javascript code zit in een bijlage. welliswaar in txt formaat aangezien .js niet toegestaan is.
hopelijk kunnen jullie me helpen 
alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mark Straatman
Mod: Je kunt gewoon de code hier plakken in plaats van een bijlage
Ik ben samen met een vriend van me zijn site aan het bekijken of alles goed werkt.
De site werkt goed in Firefox en safari, maar in Iexplore begint ie te klagen (altijd weer die zeurende IE).
wat blijkt nou, in de javascript code die op de pagina's wordt gebruikt, wordt er een open en send method gebruikt, waarvan de open method de toegang geweigerd geeft.
ik denk dat het komt omdat de script die hij heeft gebruikt (we hebben beiden geen goeie kennis van ajax, dus de code is gecopypasted), voor een oudere versie is van IE, IE6 bvb, terwijl we nu al op de IE8 zitten.
de javascript code zit in een bijlage. welliswaar in txt formaat aangezien .js niet toegestaan is.
PHP:
// Documento JavaScript
// Esta funciÛn cargar· las paginas
function llamarasincrono(url, id_contenedor){
var pagina_requerida = false
if (window.XMLHttpRequest)
{
pagina_requerida = new XMLHttpRequest() // Si es Mozilla, Safari etc
}
else if (window.ActiveXObject)
{ // pero si es IE
try {
pagina_requerida = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP")
}
catch (e){ // en caso que sea una versiÛn antigua
try{
pagina_requerida = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
}
catch (e){}
}
}
else
return false
pagina_requerida.onreadystatechange=function(){ // funciÛn de respuesta
cargarpagina(pagina_requerida, id_contenedor)
}
pagina_requerida.open('GET', url, true) // asignamos los mÈtodos open y send
pagina_requerida.send(null)
}
// todo es correcto y ha llegado el momento de poner la informaciÛn requerida
// en su sitio en la pagina xhtml
function cargarpagina(pagina_requerida, id_contenedor){
if (pagina_requerida.readyState == 4 && (pagina_requerida.status==200 || window.location.href.indexOf("http")==-1))
document.getElementById(id_contenedor).innerHTML=pagina_requerida.responseText
}

alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mark Straatman
Mod: Je kunt gewoon de code hier plakken in plaats van een bijlage

Laatst bewerkt door een moderator: