Access een melding laten geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtoonen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Ik wil graag dat access automatisch een melding geeft als een bepaalde datum bijna verlopen is.
Dat wil zeggen ik heb een tabel met vergunningen, hierin staat ook een datum waarop die verloopt. Nu wil ik graag de functie dat er een melding gemaakt wordt als een bepaalde vergunning bijna verloopt, bijvoorbeeld 3 maanden van te voren.

Is dit mogelijk in Access?
Zo ja, hoe kan ik dit maken?

Alvast bedankt

Ja, dat is mogelijk.

Zoek even op het timer event.
Er zijn hier genoeg voorbeelden te vinden.

Succes!

Zou je mij wat meer uitleg hierover kunnen geven hoe dit in z'n werk gaat?
Ik ben namelijk nogal een leek op het gebied van VBA.

Of anders een voorbeeldje hoe ik dat moet doen? instellen?

Alvast bedankt

De timer is een property van een form in access. Als je die instelt op een aantal msec dan wordt na die periode het timer event getriggered. Dat timer event kan je op zijn beurt programmeren zoals je wilt. Zo kan je iedere 1000msec Access een melding laten geven dat er een seconde vertstreken is:D.

Als je wilt dat er eenmalig gecontroleerd wordt of een bepaalde datum bereikt is of dat er een bepaalde periode verstreken is dan zou ik dat doen tijdens het opstarten van je applicatie in je startup window (Tools|Startup) of in je AutoExec macro.

Succes!

Ik snap niet echt wat je bedoeld hiermee.
Ik heb een formulier dat standaard wordt geopend, van hieruit kunnen meerdere formulieren geopend worden.

Nu wil ik dat wanneer het formulier geopend wordt dat er dan een melding in beeld komt van een vergunning die verlopen is. Hoe kan ik dit instellen.

Ik heb dus een formulier en een tabel met de vergunningen. Die zit niet aan het formulier gekoppeld.

Kan dit wat ik wil of niet?

ja, dat kan.

maak een query: "qryVergunningenNog30dagen"
Code:
Select * from vergunningen where verloopdatum <= date()+30
Deze query geeft de vergunningen die binnen dertig dagen aflopen.
Als je deze query runt krijg je een overzicht van de vergunningen die hieraan voldoen.
Je kan deze query starten als je je form opstart

Code:
Private Sub Form_Load()
    docmd.openquery "qryVergunningenNog30dagen"
End Sub
of zet een knop op je form met de volgende code erachter:
Code:
Private Sub Command01_Click()
    docmd.openquery "qryVergunningenNog30dagen"
End Sub
Makkelijker kan ik het niet maken.

Succes!