Access en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb een Excel-bestand dat steeds op dezelfde locatie én op dezelfde naam heeft. De gegevens die hierin staan wil ik eigenlijk inzichtelijk maken in Access. Ook als het Excel-bestand vernieuwd is wil ik dat bij het opstarten van het Access-bestand de gegevens ook gelijk, zeg maar geudated zijn.
Kan dit en waar moet ik eerst beginnen? Eerst de velden in Access creeren en daarna koppelen....? Kan iemand me erbij helpen op gang te komen?

bestand koppelen

Je kunt het Excelsheet rechtstreeks koppelen aan Access.

Ga in Access naar het tabblad Tabellen en kies voor Nieuw. Kies daarna voor Tabel koppelen en klik op OK. Zoek in het daaropvolgende scherm je spreadsheet op en dubbelklik erop en klik op Voltooien.

Let er wel op dat in het sheet de eerste rij wordt gebruikt voor unieke kolomnamen. De overige rijen dienen dan de tabelgegevens te bevatten.

Ik krijg dan nu de melding "de wizzard kan geen toegang krijgen tot informatie in bestand. Controleer of het bestand bestaat en of het de goede indeling heeft".
Nuwel, het Excelbestand is gewoon dus een xls-bestand, gemaakt in Excel 2002, evenals ik Access 2002 gebruik. Dus daar lopen we al vast.
Hint?

maurach zei:
Ik krijg dan nu de melding "de wizzard kan geen toegang krijgen tot informatie in bestand. Controleer of het bestand bestaat en of het de goede indeling heeft".
Nuwel, het Excelbestand is gewoon dus een xls-bestand, gemaakt in Excel 2002, evenals ik Access 2002 gebruik. Dus daar lopen we al vast.
Hint?
Hint?

indeling

Heb je er goed op gelet dat het excelbestand een goede indeling heeft? Eerste regel dus unieke kolomnamen?

arnoderuig zei:
Heb je er goed op gelet dat het excelbestand een goede indeling heeft? Eerste regel dus unieke kolomnamen?
Ik heb het bestand eens de extensie "CVS" meegegeven en kan daardoor wel importeren. dus wellicht is dat dan de oplossing?

geen oplossing

Volgens mij is dit geen oplossing. Je gaf oorspronkelijk aan dat het bestand ook na updates via Access moets worden bekeken. Hoe ga je dat straks realiseren. Het zou toch echt aan het Excelbestand moeten liggen.

arnoderuig zei:
Volgens mij is dit geen oplossing. Je gaf oorspronkelijk aan dat het bestand ook na updates via Access moets worden bekeken. Hoe ga je dat straks realiseren. Het zou toch echt aan het Excelbestand moeten liggen.
Ook als ik veranderingen aanbreng in het CVS-bestand komt dat tot uiting in de Access-overzichten. Ga het verder uitwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan