access en gekoppelde tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy2k4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
3
Hmm hello, ik ben bezig met een access programmatje waarbij er ik gebruik maak van gelinkte excelsheets als tabellen.

Met mijn formpje heb ik het volgende (irritante) probleem, ik heb er een combobox op staan die gekoppelt is aan een query met een parameter. Die query wordt netjes uitgevoerd als de form geladen word. Maar never nooit niet op de onchange van de combobox :S.

Iemand tips daarvoor?

(zowiezo iemand tips voor tutorials voor iemand die gewend is met delphi te werken en nu met access en excel moet tobben?)
 
Als je de query uitgevoerd wilt hebben op de onchange van de combobox moet je bij die onchange het formulier requeryen / refreshen. Dat gaat niet automatisch.
 
Dat het niet automatisch gaat snap ik wel, maar hoe geef je in access / excell aan dat hij opnieuw die query uitvoert? Heb je voorbeeldje kwa code? Met ado compies doe je simpel een close en open met desnoods een bookmark er tussen (ben delphi gewend met ado compies)
 
objectnaam.requery
Hierbij is objectnaam de naam van het object waar je de requery wilt uitvoeren. Dat kan dus een formulier, rapport, een combobox, een listbox of iets dergelijks zijn. Had je ook kunnen vinden door even in de access help te kijken overigens.
 
Geplaatst door Bartuls
objectnaam.requery
Hierbij is objectnaam de naam van het object waar je de requery wilt uitvoeren. Dat kan dus een formulier, rapport, een combobox, een listbox of iets dergelijks zijn. Had je ook kunnen vinden door even in de access help te kijken overigens.

en dit werkt ook door op de query die achter het object hangt?
 
Het werkt niet door op de query. De query die aan dat object gehangen is wordt gewoon opnieuw uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan