access en records

Status
Niet open voor verdere reacties.

yeppie

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
27
Hallo,

Ik werk met Access (office 97) om een patienten database op te zetten. Nu zit ik al een hele poos met een probleem waar ik maar geen oplossing voor vind. Ik kom er maar niet uit (aaaaaahhhh)! Wie kan mij helpen???
Ik zal de situatie zo compleet mogelijk omschrijven:
Ik werk met access om geen programmeercodes toe te hoeven passen om records te verwerken, hier heb ik namelijk geen kaas van gegeten.
Nu heb ik een formulier gemaakt om de resultaten van een medische test te verwerken. Dit verwerken moet grafisch gebeuren middels selectievakjes (dit wil de gebruiker zo hebben). Met deze vakjes kan ik 13 verschillende gradaties selecteren. Omdat het om 32 parameters gaat krijg ik ze niet allemaal op 1 formulier gezet (dit formulier is trouwens een subformulier binnen een ander formulier waar ik de keuze maak over welke patient het gaat). Access geeft me de fout namelijk de melding dat ik teveel parameters op 1 formulier, dit geval dus subformulier, wil zetten en dat kan niet! Ok, dus deel ik dit subformulier in twee delen. Op zich geen probleem. Wanneer ik nu echter beiden subformulieren heb ingevuld constateer ik dat in de tabel waar deze gegevens in worden bewaard ook twee records heeft aangemaakt. 1e record bevat alle waarden van het 1e formulier en is leeg (0) voor de waarden van het 2e formulier. Het 2e record bevat de waarden van het 2e formulier en is leeg (0) op de plaatsen van het 1e formulier. Het zal duidelijk zijn dat het de bedoeling is dat de gegevens van beide subformulieren als 1 record moeten worden bewaard. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb een beetje VBA kennis maar niet op het gebied van recordverwerking, vandaar dat ik dit access wil laten doen. Houd in je uitleg a.u.b. rekening dat ik een leek ben. Ik heb het idee dat de oplossing niet zo moeilijk kan zijn, maar ik heb er haast nachtmerries van. Wie o wie heeft hier de oplossing voor.
Thank you many times.

Groetjes,

Pascal
 
Alleen Acces kan dit niet. Je zal toch voor deze zaken je VBA moeten gebruiken. Maar aan de hand van uw vraag, denk ik niet, dat wij tot een oplossing kunnen komen.

Graag een bijlage van uw database. Zo gaat het veel makkelijker zijn om een oplossing te vinden.
 
Reactie

Hoi Rudi,

Ik zal de DB uitkleden tot de formulieren en tabellen waar mijn probleem omdraait. Omdat de DB vrij groot is. Komt er aan....

Gr,

Pascal
 
Opzet DB

Hier is de uitgeklede versie waar de probleem formulieren (en de gekoppelde tabellen) nog in staan. Misschien dat je hieruit kunt herleiden wat ik niet juist heb aangepakt.

Groetjes,


Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan